case studies
Najważniejsza w roku premiera w branży mobilnej, jaką bez wątpienia jest debiut flagowych smartfonów z serii Galaxy S, wymaga odpowiedniej oprawy i sprawdzonych rozwiązań komunikacyjnych. Jak jednak zapewnić dziennikarzom i twórcom możliwość stworzenia dedykowanych materiałów bez narażania ich zdrowia w epoce Covid-19? Czy przedpremierowy pokaz produktu na odległość musi być nudną wideo prezentacją?
opracowana strategia
Public
Relations
Influencer Video Marketing
Konkurs
Event
Social Media
Niezwykły produkt, nawet w wymagających komunikacyjnie warunkach zasługuje na wyjątkowy entourage. Dlatego zdecydowaliśmy się zaaranżować zdalny pokaz dla mediów, ale nie bylibyśmy sobą, gdybyśmy nie zrealizowali go z lekkim twistem. We współpracy z Crunch Content House zaprosiliśmy czołowych dziennikarzy i twórców wideo na zdalny plan zdjęciowy, pozwalając im spojrzeć na premierowe urządzenia z perspektywy reżysera.
działania
- Przygotowanie zdalnego planu zdjęciowego
- Umożliwienie dziennikarzom i twórcom wideo zarządzania pracą ekipy filmowej oraz precyzyjnego robota Bolt sterującego ruchami kamery
- Przygotowanie przez studio Crunch wstępnie zdefiniowanego katalogu ruchów robota Bolt
- Użycie monokolorowych aranżacji odpowiadających kolorystyce premierowych produktów Samsung Galaxy S21
Zdalny plan zdjęciowy zastąpił niemożliwy do realizacji w obecnych warunkach przedpremierowy fizyczny pokaz najnowszych smartfonów z serii Galaxy S21 5G. Dziennikarze i twórcy wideo, niczym reżyserzy, mogli w wyznaczonym czasie zarządzać pracą ekipy filmowej oraz precyzyjnego robota Bolt sterującego ruchami kamery. Dzięki temu mogli stworzyć unikatowe treści wideo i “ograć” najnowszy smartfon Samsung na potrzeby premierowych publikacji. A wszystko w bezpieczny, zdalny sposób, bez konieczności wychodzenia z domu.
„W czasie, w jakim normalnie studio produkcyjne pracowałoby nad kilkoma ujęciami, musieliśmy zrealizować materiały dla 20 zaproszonych dziennikarzy i youtuberów. Każdy z gości miał godzinę „sam na sam” z ekipą produkcyjną, w trakcie której mógł decydować o charakterze realizowanych ujęć.”
Kamil Gołdy, account director, d*fusion communication.
Technologia
Od strony logistycznej przedsięwzięcie było prawdziwym wyzwaniem. Realizacją zajęło się warszawskie studio produkcyjne Crunch, wyspecjalizowane w produkcji cyfrowych treści.
By usprawnić pracę i przede wszystkim wyeliminować żmudne programowanie ruchu kamery w czasie rzeczywistym, producenci Crunch przygotowali wstępnie zdefiniowany katalog ruchów robota. W oparciu o te wytyczne, dziennikarze i youtuberzy mogli zrealizować własne materiały, decydując o długości i dynamice ujęć, kierunku ruchu kamery czy tym, co dzieje się na ekranach smartfonów na planie zdjęciowym.
Mistrz pierwszego planu
Realizując zdalny przedpremierowy pokaz najnowszego flagowego smartfonu Samsung zależało nam na zakomunikowaniu unikatowych cech urządzenia. Dlatego plan zdjęciowy został przygotowany tak, by dodatkowo podkreślać wzornictwo najnowszych smartfonów Galaxy. W tym celu stworzyliśmy specjalne, monokolorowe aranżacje odpowiadające kolorystyce premierowych produktów – różowego Galaxy S21 5G, fioletowego Galaxy S21+ 5G oraz czarnego Galaxy S21 Ultra 5G. Formuła pokazu nawiązywała też do jednej z najważniejszych funkcji fotograficznych premierowego flagowca – Perspektywy Reżysera, która pozwala na przełączanie się pomiędzy obiektywami i wybór najlepszych ujęć. Właśnie w roli reżyserów znaleźli się dziennikarze i twórcy zaproszeni na nasz zdalny plan zdjęciowy.
efekty
- Ponad 25 materiałów przygotowanych i opublikowanych tuż po oficjalnej premierze serii Galaxy S21 5G
- Łączny zasięg materiałów przekroczył 500 000
- Świetny feedback od zaangażowanych twórców
„Po ośmiu latach pracy w mediach można mieć wrażenie, że na eventach widziało się wszystko, ale nikt wcześniej nie wpadł na pomysł choćby zbliżony do zdalnych nagrań zrealizowanych przez d*fusion.”
Marcin Połowianiuk, Spidersweb.pl
„d*fusion wyszło z niecodzienną inicjatywą, która okazała się strzałem w dziesiątkę.”
Robert Nawrowski, Robsoniqe
„Przyjemnie było popatrzeć, jak automat wykonuje za mnie połowę mojej pracy. Poproszę takiego robota na co dzień.”
Paweł Warzecha, Mobzilla
„Trudne czasy wymagają nietypowych rozwiązań. Remote shoot był świetnym pomysłem, a sama realizacja – doskonała.”
Katarzyna Pura, Tabletowo.pl