Skip to content
Dfusion
  • o nasGwiazdkaGwiazdka
  • ofertaGwiazdkaGwiazdka
  • case studiesGwiazdkaGwiazdka
  • insightsGwiazdkaGwiazdka
  • blogGwiazdkaGwiazdka
  • kontaktGwiazdkaGwiazdka
  • skontaktuj się z nami
    skontaktuj się z nami
  • o nasGwiazdkaGwiazdka
  • ofertaGwiazdkaGwiazdka
  • case studiesGwiazdkaGwiazdka
  • insightsGwiazdkaGwiazdka
  • blogGwiazdkaGwiazdka
  • kontaktGwiazdkaGwiazdka
  • skontaktuj się z nami
    skontaktuj się z nami

case studies

  • strona główna
  • Realizacje
  • komunikacja kryzysowa wydarzenia Intel® extreme asters 2020 bez publiczności

Komunikacja kryzysowa
wydarzenia Intel® Extreme Masters 2020 bez publiczności

Stworzenie i wdrożenie komunikacji kryzysowej w okresie pandemii

Poznaj pełne case study projektu

Intel® Extreme Masters Katowice to obowiązkowy punkt na mapie każdego fana e-sportu. To także klejnot w koronie najważniejszych na świecie rozgrywek e-sportowych, a zwycięstwo w turnieju głównym w grę Counter-Strike Global Offensive to marzenie każdego zawodnika. Co roku na turnieje w ramach IEM oraz targi IEM Expo przybywają setki tysięcy osób z całego świata. W 2020 r. miała miejsce 8 edycja wydarzenia, jednak okazała się zupełnie inna niż poprzednie. Na niespełna 14 godzin przed otwarciem bramek Wojewoda Śląski cofnął decyzję o udziale publiczności w wydarzeniu.

Kilkanaście godzin przed rozpoczęciem imprezy wszystkie jej elementy są dopięte na przysłowiowy ostatni guzik. Na miejscu obecnych jest już większość zawodników i kibiców, którzy przybyli z całego świata. Stoiska w ramach IEM Expo, są gotowe do przyjęcia odwiedzających. 

Organizatorzy wydarzenia – ESL Polska – byli świadomi zagrożenia jakie niesie ze sobą pandemia koronawirusa, dlatego zawczasu zostały podjęte środki zapobiegawcze. ESL Polska powołał dwa specjalne zespoły. 

Pierwszy, koncentrujący się na monitorowaniu sytuacji epidemiologicznej, kontakcie ze służbami, takimi jak sanepid czy władze samorządowe. Do jego zadań należała również kontrola stanu zdrowia zawodników, uczestników czy gości biznesowych. Przy każdym wejściu na teren imprezy ustawione zostały punkty do dezynfekcji rąk, mierzona była temperatura przybywających, a liczba personelu medycznego została zwiększona. 

Drugi z zespołów pełnił rolę sztabu kryzysowego – w jego skład weszli specjaliści ds. PR, marketingu oraz SoMe w ESL Polska i agencji d*fusion, współodpowiedzialni za tworzenie i wdrażanie komunikacji kryzysowej.

opracowana strategia

Public
Relations

Influencer Video Marketing

Konkurs

Event

Print

Social Media

cel

EIM to w pełni bezpieczne wydarzenie tworzone dla i przez pasjonatów esportu

Uniknięcie chaosu komunikacyjnego

ESL dopełniło wszelkich procedur i było w stanie zapewnić bezpieczeństwo odwiedzających

Kluczowym zadaniem określonym w strategii było rzetelne informowanie mediów i zainteresowanych stron o przygotowaniach do imprezy oraz zabezpieczenie wydarzenia przed zagrożeniami wynikającymi z epidemii. Przedstawiciele ESL Polska byli w stałym kontakcie z mediami i zapewniali pełną informację dot. potencjalnego wpływu epidemii na organizację IEM, na podstawie wcześniej opracowanych scenariuszy kryzysowych. W każdym komunikacie nt. wydarzenia podkreślany był fakt, iż impreza jest bezpieczna i przygotowana na przyjęcie dużej liczby gości, a organizatorzy są w stałym kontakcie z administracją samorządową, sanepidem i będą stosowali się do wszystkich wytycznych WHO.

Na miesiąc przed wydarzeniem został opracowany dokument kryzysowy (obejmujący procedury działań oraz scenariusze komunikacyjne), w którym zawarto informacje, dot. podejmowanych aktywności i potencjalnego wpływu epidemii na organizację wydarzenia. Z uwagi na to, że w ostatnich dniach lutego 2020 r., sytuacja zmieniała się dynamicznie, organizator wraz z agencją PR podjęli decyzję o przygotowaniu dodatkowego dokumentu, zawierającego zestawienie 40 pytań i odpowiedzi, wyłącznie nt. sytuacji epidemiologicznej.

Galeria
Galeria
Galeria
Poprzednie
Następne

działania

  • Powołanie sztabu kryzysowego
  • Kontakt z kibicami
  • Kontakt z mediami

Decyzja o zakazie udziału publiczności została podana na Twitterze Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego o godz. 19:26, czyli na około 14 godzin przed otwarciem imprezy. Organizatorzy zostali postawieni przed faktem dokonanym. W ciągu 15 minut został zebrany sztab kryzysowy, który niezwłocznie przygotował i rozesłał oficjalne stanowisko firmy ESL Polska w kilku wersjach językowych. Agencja oraz dział komunikacji ESL na bieżąco odpowiadali na pytania interesariuszy. Głównym celem było uniknięcie chaosu komunikacyjnego, a w szczególności sytuacji, w której mogłoby dojść do zbierania się tłumów kibiców przed wejściem na teren imprezy. Z drugiej strony szum informacyjny mógłby zniechęcić dziennikarzy do udziału w wydarzeniu i przyczynić się do wywołania paniki u wszystkich obecnych w tym czasie w Katowicach. Ten cel udało się zrealizować w 100%. W dniu rozpoczęcia imprezy pojawiło się zaledwie kilkunastu zdezorientowanych kibiców, a osoby z akredytacjami prasowymi bez przeszkód wchodziły na teren imprezy. 

Od pierwszego dnia imprezy stawka toczyła się już nie o to, czy wydarzenie się odbędzie, ponieważ wszystkie turnieje w ramach IEM 2020 zostały rozegrane zgodnie z planem, ale o zawiedzionych kibiców i kryzys wizerunkowy ESL. Strategia komunikacji zakładała kontakt z kibicami i dziennikarzami oraz podkreślenie gotowości ESL do realizacji wydarzenia ponad obligatoryjne wymagania w sytuacji zagrożenia pandemią. Przekaz był jasny – ESL dopełniło wszelkich procedur i było w stanie zapewnić bezpieczeństwo odwiedzających. Decyzja o odwołaniu imprezy należała do Woj. Śląskiego. 

Kontakt z mediami odbywał się wszystkimi możliwymi kanałami. Pracownicy ESL spotykali się również z kibicami, gromadzącymi się w różnych lokalach na terenie Katowic. W trakcie ich trwania kibice otrzymywali gadżety oraz mieli możliwość rozmów z gwiazdami sceny e-sportowej. 

Galeria
Galeria
Galeria
Poprzednie
Następne

efekty

  • O sukcesie przyjętej strategii komunikacji świadczy fakt, że nie pojawił się żaden negatywny materiał w kontekście ESL Polska, który obarczałby firmę za to, że IEM 2020 odbyło się bez udziału kibiców. Temat był szeroko komentowany w mediach, szczególnie fakt, że decyzja o imprezie bez udziału kibiców została podjęta stanowczo za późno i bez konsultacji z ESL Polska
  • Od momentu ogłoszenia wydarzenia we wrześniu 2019 r. do 12 marca 2020 r. pojawiło się o nim 4 551 doniesień w mediach, które wygenerowały dotarcie na poziomie 33,6 mln i ponad 16 mln zł. AVE
  • Od 27 lutego (dzień, w którym Wojewoda ogłosił swoją decyzję) do 12 marca 2020 r., ukazało się 859 publikacji o IEM, które dotarły do 12,5 mln osób, a ekwiwalent reklamowy wyniósł ponad 2,8 mln zł (dane IMM), żadna z nich nie była nacechowana negatywnie
  • Ponadto, w ramach aktywności crisis recovery agencja zaaranżowała obszerne publikacje z prezesami spółki ESL w kluczowych tytułach biznesowych, takich jak Puls Biznesu – główny temat okładkowy, oraz Business Insider. W każdej z przeprowadzonych rozmów Dyrektor ds. Operacyjnych ESL, Krzysztof Pikiewicz poruszył wątki kluczowe dla firmy, jak: rekordowa oglądalność Turnieju IEM (przeszło 240 mln widzów); globalne inwestycje spółki na terenie Katowic, czyli Production Hub dla regionu EMEA, a także pozytywne perspektywy rozwoju e-sportu w skali globalnej, który ESL kreuje od 15 lat
rozpocznijmy wspólny projekt
kontaktGwiazdka

rozpocznijmy
wspólny projekt

Pobierz brief lub skontaktuj się z nami
  • kontakt@dfusion.pl
  • +48 22 403 57 99
pobierz brief
pobierz brief

medialny relaunch
marki Surface

zobacz więcej
zobacz więcej

promocja nowej
linii drukarek
Canon PIXMA

zobacz więcej
zobacz więcej
Nawigacja wpisu
← Poprzednia Realizacje
Następna Realizacje →

A jaka jest
Twoja strategia?
Wskażemy Ci
właściwy kierunek!

na skróty

  • o nas
  • oferta
  • case studies
  • Insights
  • blog
  • kontakt
Menu
  • o nas
  • oferta
  • case studies
  • Insights
  • blog
  • kontakt

kontakt

dfusion communication sp. z o.o.
Al. Zjednoczenia 36 lok. 5
01-830 Warszawa
  • kontakt@dfusion.pl
  • +48 22 403 57 99

obserwuj nas

Facebook Linkedin
  • copyright © 2021 dfusion. all rights reserved.
  • polityka prywatności
  • Made by
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów
Akceptuję
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT