case studies
„Czy AI zabierze nam pracę?” to kampania, którą zrealizowaliśmy dla marki Samsung, promująca nową kategorię produktową – urządzenia „Klasy AI”. Zadaniem głównego hasła kampanii było odwrócenie powszechnej narracji o zagrożeniach wynikających z rozwoju sztucznej inteligencji: AI zabierze Ci prace? Tak! Ale te domowe!
Sztuczna inteligencja budzi dziś ogromne emocje – od zachwytu po obawy. W trakcie kampanii udowodniliśmy, że sztuczna inteligencja może być sojusznikiem w obowiązkach domowych. Dzięki precyzyjnie dobranej strategii komunikacyjnej, współpracy z autorytetami w dziedzinie technologii i angażującym działaniom PR, zbudowaliśmy zaufanie do „Klasy AI” marki Samsung czyli urządzeń, które automatyzują prace domowe i sprawiają, że codzienność staje się po prostu łatwiejsza.
Jaką zmianę wprowadziliśmy? Zobaczcie, co się stanie, gdy wpiszecie w wyszukiwarkę na przykład „lodówka AI” albo „pralka AI”. Jaka marka pojawia się jako pierwsza?
opracowana strategia
Public
Relations
Badania konsumenckie
Event
Jaką zmianę wprowadziliśmy? Zobaczcie, co się stanie, gdy wpiszecie w wyszukiwarkę na przykład „lodówka AI” albo „pralka AI”. Jaka marka pojawia się jako pierwsza?
Opracowana strategia
- Opracowanie kampanii na badaniach, wiedzy merytorycznej i doświadczeniu: pokazanie na „żywym organizmie” i przy wsparciu głosów ekspertów, dlaczego technologia ta nie jest takim strasznym diabłem jak go malują
- Słuchanie Polek i Polaków: przeprowadzenie badań konsumenckich i komunikacja wyników i oczekiwań Polek i Polaków względem AI (autentyczny głos użytkowników)
- Zaangażowanie nie tylko mediów, ale także konsumentów końcowych
Cel?
Podniesienie świadomości konsumentów nt. AI i ugruntowanie
pozycji Samsung na rynku AI AGD.
działania
- Organizacja wydarzenia medialnego dla dziennikarzy i influencerów
- Zaangażowanie w komunikację ekspertów wewnętrznych, jak i zewnętrznych
- Publikacja wyników badań konsumenckich i szerokie media relations
- Komunikacja loterii – aktywacji dla konsumentów
Kampanię rozpoczęliśmy od medialnego wydarzenia w showroomie Archicom, gdzie ponad 50 dziennikarzy z najważniejszych redakcji (od Wprost po Vogue) mogło na własnej skórze sprawdzić, jak AI ułatwia codzienność. Spotkanie poprowadziła Jowita Michalska, a influencerzy tacy jak Pani od oszczędzania czy Suchy Tata podzielili się swoimi wrażeniami z ponad 55 tys. followersów.
Na tym jednak nie poprzestaliśmy. Wspólnie z Zymetrią przeprowadziliśmy badanie „Sztuczna inteligencja w sprzęcie domowym”, którego wyniki pokazały, że Polacy oczekują od AI jednego: więcej czasu dla siebie. To stało się punktem wyjścia do serii komunikatów prasowych, które rozeszły się szeroko w mediach.
Ostatnim etapem było zaangażowanie konsumentów – dlatego w lipcu 2024 r. wystartowała pierwsza loteria Samsung z AI, w której nagrodą główną był Galaxy S24 Ultra.
efekty
- Liczba publikacji: 167 online i w prasie (163 odredakcyjnych)
- Zasięg: 1 943 271
- Wskaźnik „Zmierz PR”: z treściami kampanii miała styczność co 16 osoba w Polsce
- 41 publikacji w mediach Tier 1 (pierwotne KPI przekroczone o 67%)
- Sentyment: 95% pozytywnego wydźwięku
- Firma Samsung ugruntowała pozycję lidera w kategorii Smart Home – zajęła 77% rynku (na podstawie liczby publikacji z raportu IMM)
- 25% wejść organicznych (bezpośrednio z wyszukiwarki) na stronę o klasie AI
- Niemal 4000 osób wzięło udział w loterii Samsung
- Projekt przeszedł do ścisłego finału konkursu „Złote Spinacze 2024”





