Przejdź do treści
Dfusion
  • o nasGwiazdkaGwiazdka
  • ofertaGwiazdkaGwiazdka
  • case studiesGwiazdkaGwiazdka
  • blogGwiazdkaGwiazdka
  • kontaktGwiazdkaGwiazdka
  • pl_PL
    • en_GB
  • skontaktuj się z nami
    skontaktuj się z nami
  • o nasGwiazdkaGwiazdka
  • ofertaGwiazdkaGwiazdka
  • case studiesGwiazdkaGwiazdka
  • blogGwiazdkaGwiazdka
  • kontaktGwiazdkaGwiazdka
  • pl_PL
    • en_GB
  • skontaktuj się z nami
    skontaktuj się z nami

Czy AI śni o public relations?

Czy AI śni o public relations?

Poznaj odpowiedź w naszym raporcie.

Nie ma dzisiaj bardziej aktualnego pytania niż to dotyczące wpływu sztucznej inteligencji na pracę, komunikację, stosunki międzyludzkie i szereg innych kwestii związanych z rozwojem społecznym i gospodarczym. Nawiązując do przewrotnego tytułu naszego badania (zaczerpniętego oczywiście z prozy P. K. Dicka), AI śni dzisiaj nie tylko o PR, ale każdej domenie naszego funkcjonowania.

W naszym badaniu pytamy nie tylko o postawę specjalistów PR wobec AI, ale również o skłonność do jej rozumienia i dalszego poznawania. Chcieliśmy dowiedzieć się, czy sztuczna inteligencja to narzędzie codziennej pracy, czy dopiero sfera planów? Jaką rolę przypisują oni sztucznej inteligencji i do jakich zadań są skłonni ją wykorzystać? Pytaliśmy również o przewidywane zagrożenia i obawy.

Pobierz raport

Kluczowe wnioski

PR-owcy z entuzjazmem o AI

Niemal 70% uczestników badania ma pozytywny lub bardzo pozytywny stosunek do wprowadzenia narzędzi AI w pracy. 29,4% już wprowadziło narzędzia AI do swojej pracy, a kolejne 41,2% planuje to zrobić.

Pie Chart

AI to dobry asystent, a nie mentor

Zdecydowana większość ankietowanych (92,9%) przypisuje AI rolę wspomagającą.

0%

PR-owcy chcą się uczyć i mają na to budżet

Niemal wszyscy uczestnicy badania (97,6%), wskazali że agencje PR i specjaliści PR powinni rozwijać kompetencje z wykorzystaniem narzędzi AI.

0%

Dezinformacja większą obawą niż utrata miejsc pracy

Wśród zagrożeń związanych z wprowadzeniem AI respondenci wymienili dezinformację (85,9%), niższą jakość wykonywanej pracy (63,5%) oraz generowanie treści stronniczych (56,5%).

PR-owcy nie chcą płacić za pracę wykonywaną przez AI

Wprowadzenie narzędzi AI przez agencje PR wcale nie oznacza, że firmy będą chciały przeznaczać na to dodatkowe budżety. Dla 52,9% nie ma to znaczenia przy definiowaniu budżetu, a 16,5% chciałoby nawet płacić mniej.

Czy AI śni o public relations?

Dowiedz się, co specjaliści PR sądzą o AI.
Pobierz raport

Komentatorzy badania

Ewa Kryj-Satalecka
Magda Żuk
Anna Dąbkowska
Magdalena Cieślewska
Piotr Jamrogiewicz
Łukasz Malczewski

Top narzędzia AI w arsenale specjalistów PR

Poznaj narzędzia AI, z których najczęściej korzystają respondenci naszego badania.

rozpocznijmy wspólny projekt
kontaktGwiazdka

rozpocznijmy
wspólny projekt

Pobierz brief lub skontaktuj się z nami
  • kontakt@dfusion.pl
  • +48 22 403 57 99
pobierz brief
pobierz brief

A jaka jest
Twoja strategia?
Wskażemy Ci
właściwy kierunek!

na skróty

  • o nas
  • oferta
  • case studies
  • blog
  • kontakt
  • o nas
  • oferta
  • case studies
  • blog
  • kontakt

kontakt

dfusion communication sp. z o.o.
Al. Zjednoczenia 36 lok. 5
01-830 Warszawa
  • kontakt@dfusion.pl
  • +48 22 403 57 99

obserwuj nas

Facebook Linkedin
  • copyright © 2023 dfusion. all rights reserved.
  • polityka prywatności
  • Made by
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów
Akceptuję
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Zawsze włączone
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CiasteczkoCzas trwaniaOpis
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
ZAPISZ I ODBIERZ