Skip to content
Dfusion
  • o nasGwiazdkaGwiazdka
  • ofertaGwiazdkaGwiazdka
  • case studiesGwiazdkaGwiazdka
  • blogGwiazdkaGwiazdka
  • kontaktGwiazdkaGwiazdka
  • skontaktuj się z nami
    skontaktuj się z nami
  • o nasGwiazdkaGwiazdka
  • ofertaGwiazdkaGwiazdka
  • case studiesGwiazdkaGwiazdka
  • blogGwiazdkaGwiazdka
  • kontaktGwiazdkaGwiazdka
  • skontaktuj się z nami
    skontaktuj się z nami

blog

Tik-Tok-Tak, czyli o sztuce krótkiej formy komunikacji

Wyobraź sobie sytuację, że żyjesz w świecie, w którym minimalna długość udostępnianych w sieci filmików to dwie godziny. Jakby ten horror nie wystarczył, nie możesz niczego zastopować, przewijać i cofać. Koszmar, prawda? Co z twoim czasem wolnym, z szybką formą przekazywania komunikatów, z krótką rozrywką lub edukacją, którą czasami wypełniasz minuty spędzone w poczekalni czy komunikacji? Na szczęście ten świat nie istnieje. Obecnie to właśnie krótkie filmy są najbardziej nośną formą komunikowania potrzeb i promocji produktów. 

Zwięzłe i na temat – takie właśnie mają być obecne przekazy. Ubarwione ładną scenerią, chwytliwym sloganem i pokazujące znanych i lubianych influencerów – oczywiście takich, którzy nie przedstawiają „byle czego”. A do tego często nieźle tańczą ;) 

Nie rób reklam, twórz Tik-Toki 

Więcej na kanale @TikTokForBusiness

W 2021 roku mobilna aplikacja internetowa TikTok wygrała Złotego Spinacza w kategorii Business-to-Business za kampanię „Don’t make ads, make TikToks”. Projekt koncentrował się na budowaniu świadomości i edukacji marketerów w zakresie możliwości TikToka jako platformy prezentacji produktów i usług. Złoty Spinacz może dziwić? Tylko pozornie, bo przyznano go w pełni zasłużenie. 

TikTok został stworzony przez chińskie przedsiębiorstwo ByteDance we wrześniu 2016 roku. Już cztery lata później korzystało z niego prawie dwa miliardy użytkowników na całym świecie. Pierwszy miliard fanów TikTok osiągnął szybciej niż jakakolwiek inna aplikacja do tej pory. Według „TikTok Report” firmy Business of Aps, aplikacja wygenerowała szacunkowo 1,9 miliarda dolarów przychodów w 2020 roku, co stanowi wzrost o 457 proc. w skali roku. Skąd wzięła się jej popularność i tak dobry odbiór, a przede wszystkim, co to wszystko oznacza dla marketingowców? 

Głównym założeniem TikToka jest zwiększanie kreatywności i podnoszenie poziomu dobrej zabawy poprzez krótkie filmiki na wszelakie tematy (z wyłączeniem przemocy i seksualności). Królują tam również tzw. „trendy”, które polegają na podobnych konceptach filmików u wielu osób, np. z użyciem tej samej piosenki i zaprezentowaniu do niej tańca z daną choreografią, pokazywaniu szczeniaków i następnie dorosłych psów, różnych metamorfoz itp. Algorytm TikToka wrzuca na stronę główną takie treści, które wcześniej polubiliśmy: podobał Ci się film o kotkach i dodałeś go do ulubionych? Za godzinę zobaczysz tysiące filmików opisanych hashtagiem #catsoftiktok. Miłego oglądania! 

Głos „Zetek” 

fot. Instagram

Dzisiaj TikTok ma większy wpływ na postawy Generacji Z niż Facebook. Dlatego, kiedy dostrzegł zagrożenie, uruchomił podobną platformę o nazwie Reels. Według raportu OpenMobi „Użytkownik TikToka w Polsce”, nastolatkowie to największa grupa użytkowników aplikacji. „Zetki” mają mniejszą zdolność koncentracji wynoszącą średnio 8 sekund – więc format TikToka im odpowiada. Jest to obecnie najbardziej angażujące ich medium. Czemu nie wykorzystać go do opowiadania wciągających historii? 

W poprzednim roku TikTok otworzył się na biznes, uruchamiając kampanię „Don’t make ads, make TikToks”. Brandom chcącym współpracować z platformą udostępniono kilka opcji, w tym pakiety influencerskie, w których topowi TikTokerzy prezentują dany produkt. TikTok jest świetnym miejscem reklamy przy wykorzystywaniu storytellingu, czyli sztuki opowiadania historii z użyciem przekonujących technik i metod. Kontent promocyjny pojawia się raz na kilka filmików (na przykład tych o kotkach). Dzięki temu można przekonać do siebie użytkowników i zbudować dużą społeczność, a ta, jak już wiemy, uwielbia takie krótkie formy. 

Otwartość na nowe formy to także uważność 

fot. YouTube

Przy zapoznawaniu się z corocznymi trendami powinna nam towarzyszyć otwartość na nowe narzędzia komunikacji. Nie tylko TikTok wprowadził w swoje obszary krótkie reklamy, ale również uczynił to YouTube czy Instagram. YouTube Shorts, bo tak się nazywają, to najnowsza odpowiedź na oczekiwania Generacji Z, która przybrała postać krótkich wycinków z filmów. Instagram Reels, uruchomione przez Facebooka po rozpoczęciu tiktokowej dominacji, to z kolei niedługie, czasem zabawne filmiki o podobnym założeniu co TikTok, włączone do instagramowej społeczności już jakiś czas temu – w Polsce dostępne jednak dopiero od niedawna. Musimy nieustannie trzymać rękę na pulsie trendów, a nie tylko “łapać echa oddechu”. 

Persony głupcze 

Oczywiście w tej całej zabawie nie chodzi o to, by bezkrytycznie podchodzić do wszystkiego, co tylko zrobi się na topie, ale o to, by rozważnie analizować, z czym i kim zaczynamy obcować. Nie wahaj się być krytycznym wobec działu reklamy i weryfikuj, czy twój odbiorca jest nadal aktywny. Nieodpowiednio dobrany komunikat szybko zniknie na tle innych. Otwartość na nowe możliwości powinna być połączona z przyjemnością z używania ich. Jeśli dodatkowo ma to przynieść korzyści Twojej firmie – wchodź w to i nagrywaj! 

dfusion
insights

Chcesz być z nimi na bieżąco?

Zapisz się do dfusion insights i otrzymuj solidną porcję branżowych newsów (i nie tylko!) prosto na swoją skrzynkę mailową co trzy tygodnie.

Wyróżnione artykuły

dfusion communication z tytułem “Agencja PR Roku 2023”  

Po 13 latach funkcjonowania na rynku, dfusion communication otrzymała jedno z najbardziej...
zobacz więcej
zobacz więcej

Sztuczna inteligencja – partner czy wróg ekspertów komunikacji?

Błyskawiczny rozwój technologii AI zmienia wiele branż, otwiera nowe możliwości, ale budzi...
zobacz więcej
zobacz więcej

Prezes na TikToku, czyli wideo jako dowód na istnienie

Zaskoczenie, zszokowanie, niedowierzanie…! Nie, nie! Nie tym, że prezes PiS pojawił się...
zobacz więcej
zobacz więcej
rozpocznijmy wspólny projekt
kontaktGwiazdka

rozpocznijmy
wspólny projekt

Pobierz brief lub skontaktuj się z nami
  • kontakt@dfusion.pl
  • +48 22 403 57 99
pobierz brief
pobierz brief

podobne artykuły

Aktualność, wyróżniony

dfusion communication z tytułem “Agencja PR Roku 2023”  

Po 13 latach funkcjonowania na rynku, dfusion communication otrzymała jedno z najbardziej...
zobacz więcej
zobacz więcej
Aktualność

Nagroda The Next Gen of PR dla Mikołaja Grzelaka i Adama Maja

Mikołaj Grzelak i Adam Maj z agencji dfusion communication wywalczyli główną nagrodę...
zobacz więcej
zobacz więcej
wyróżniony, Aktualność

Sztuczna inteligencja – partner czy wróg ekspertów komunikacji?

Błyskawiczny rozwój technologii AI zmienia wiele branż, otwiera nowe możliwości, ale budzi...
zobacz więcej
zobacz więcej

A jaka jest
Twoja strategia?
Wskażemy Ci
właściwy kierunek!

na skróty

  • o nas
  • oferta
  • case studies
  • blog
  • kontakt
  • o nas
  • oferta
  • case studies
  • blog
  • kontakt

kontakt

dfusion communication sp. z o.o.
Al. Zjednoczenia 36 lok. 5
01-830 Warszawa
  • kontakt@dfusion.pl
  • +48 22 403 57 99

obserwuj nas

Facebook Linkedin
  • copyright © 2023 dfusion. all rights reserved.
  • polityka prywatności
  • Made by
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów
Akceptuję
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
Dzięki że do nas dołączyłeś/aś!

Już szykujemy Ci gorące insighty!