Dziś coraz mniej użytkowników internetu klika banery, a współcześni konsumenci chętnie korzystają z Adblocka. Według raportu IAB aż 8,8 mln polskich internautów korzysta z takich aplikacji. To mniej więcej 42 proc. osób, które regularnie korzystają z sieci. Wskaźnik ten rośnie w tempie 17 p.p. rok do roku i niestety, ale nic nie wskazuje na to, żeby zmienił się w najbliższej przyszłości. Zjawisko to w sposób naturalny skierowało zainteresowanie marketerów w stronę kanałów pozwalających na promowanie produktów i usług w formie mniej inwazyjnej dla odbiorców. Wśród nich już od lat prym wiodą serwisy społecznościowe.
Według badań firmy Netpop aż 79 proc. użytkowników serwisów społecznościowych wykorzystuje je do wyszukiwania informacji i rekomendacji produktów autorstwa blogerów oraz osobistości mediów społecznościowych. Odgrywają one coraz większą rolę w skutecznej strategii komunikacyjnej.
Influencerzy nie tylko wzmacniają zasięg marki na portalach społecznościowych, ale także dysponują ogromną siłą oddziaływania na opinie i decyzje odbiorców końcowych. Gwiazdy internetu potrafią wypracować spory autorytet, a ich wypowiedzi często odbierane są jako wiarygodne i autentyczne.
Dlaczego warto współpracować z influencerami?
Influencer marketing oferuje bardzo wysokie zasięgi oraz precyzyjne dotarcie do grupy odbiorców. Treści prezentowane przez influencerów często nie są nachalną promocją, lecz wiarygodną recenzją, która wzbudza większą ciekawość wśród odbiorców. Społeczność zebrana wokół danego influencera to zazwyczaj osoby o podobnych zainteresowaniach i wartościach. Decydując się na współpracę, mamy więc szansę na precyzyjne dotarcie do wybranej grupy docelowej.
Przy wyborze twórców powinniśmy zwrócić szczególną uwagę na ich: zasięgi, produkcje oraz wizerunek.
Influencer marketing może być niezwykle skuteczny
Pod warunkiem, że na początku zadbamy o strategię. Kluczem jest storytelling. Naszym zadaniem jest stworzenie opowieści związanej z marką, dzięki której kampania będzie traktowana bardziej jak wpis tematyczny niż reklama.
Przykładem jest jedna z naszych kampanii „On The Surface”
W 2020 roku, gdy Microsoft wprowadzał na rynek nowego laptopa 2w1 Surface Go 2 (prawdziwie przenośny, idealny do pracy, nauki i rozrywki) przyświecał nam jeden cel: sprawić, by potencjalny konsument chciał go mieć za przyjaciela. Pragnąc pokazać markę w sposób wyróżniający oraz poszerzyć zasięg i świadomość na temat Surface Go 2, zdecydowaliśmy się rozpocząć współpracę z influencerkami parentingowymi, które łączy styl życia, praca i edukacja.
Ola Radomska (@radomskaa) – blogerka, autorka książki „Mam Wątpliwość”, a przede wszystkim mama, która do życia podchodzi z ogromnym dystansem.
Ania Trawka (@nebule_pl) – autorka bloga nebule.pl. Lifestyle i parenting z dużą dozą edukacji.
Hania Sztachańska (@hania_sztachanska) – finalistka programu The Voice Kids.
Emilia Dankwa (@emiliadankwa_official) – polska aktorka, znana z serialu „Rodzinka.pl”
Dziewczyny w ramach projektu zachęcały swoich odbiorców przede wszystkim do zdalnej nauki oraz pracy. Dzięki niewielkim rozmiarom laptop Surface Go 2 był niezastąpionym kompanem podczas podróży, a w studiu pełnił funkcję niezawodnego pomocnika do nagrywania dźwięku czy czytania tekstów. Możliwości pióra Surface Pen pomogły zarówno w nauce skomplikowanych równań matematycznych, jak i rozwijaniu umiejętności artystycznych.
Efekty
Trzymiesięczna kampania dotarła do 1 mln unikalnych użytkowników. Poszczególne posty zgromadziły ponad 67 tys. polubień oraz 1 tys. komentarzy.
#SurfaceLaptopGo
Bez względu na to, czy pracujemy w biurze, w pokoju obok czy na drugim końcu miasta, komputer wciąż odgrywa integralną rolę w wykonywaniu obowiązków służbowych, nauki oraz utrzymywaniu kontaktu z rodziną i przyjaciółmi.
Chcąc podkreślić równowagę między stylem i wydajnością urządzenia Surface Laptop Go, zdecydowaliśmy się na współpracę z piątką młodych, żyjących w biegu ludzi, którzy posiadają wierną i zagorzałą publiczność.
Nasi influencerzy mieli zaprezentować w naturalny dla siebie sposób cechy kluczowe komputera: mobilność, długi czas pracy na baterii czy bezpieczeństwo użytkownika.
Do kampanii zaprosiliśmy Olę Radomską (@radomskaa) oraz czwórkę fantastycznych aktorów: Olę Zienkiewicz (@aleksandra_zienkiewicz), Ulę Dębską (@urszula_debska), Adama Fidusiewicza (@adamfido) i Mateusza Banasiuka (@mateuszbanasiuk).
Celem projektu było dotarcie do młodych, aktywnych osób, które na co dzień nie mogą obejść się bez nowych technologii, a przy tym cenią sobie styl i minimalizm.
Całość podsumowaliśmy w filmie, który zrealizowaliśmy razem z Olą Radomską, pokazując w zabawny sposób Surface Laptop Go: https://www.facebook.com/MamWatpliwosc/posts/307069240784579
Kampania dotarła do 1,5 mln unikalnych użytkowników, wygenerowała ponad 44 tys. polubień, a także 2,5 tysiąca komentarzy.
Podsumowując
Pamiętajmy, że kampanie prowadzone we współpracy z twórcami internetowymi stanowią bezpośrednią rekomendację, którą użytkownik otrzymuje od osoby, z którą się identyfikuje i łączy go emocjonalne zaangażowanie. Tego rodzaju aktywacje wzmacniają zarówno wiarygodność, jak i zasięg marki.
Śledzenie profili społecznościowych rozmaitych osób to fantastyczny sposób, aby uzyskać wgląd w ich codzienne życie, osobowość, bazę odbiorców i interakcje.