czyli o tym, dlaczego specjalizujemy się w komunikowaniu innowacyjnych technologii i jak nam to idzie.
Kino zawdzięczamy braciom Lumière, żarówkę – Edisonowi, teorię ewolucji – Darwinowi, radio – Marconiemu… Prawda? Oczywiście. Przynajmniej w jakiejś części. O osiągnięciach Edisona, Maxa Skladanowsky’ego czy Kazimierza Prószyńskiego w zakresie ruchomych obrazów pamiętają dziś praktycznie tylko historycy kina; Alfred Russel Wallace przy okazji teorii ewolucji wydaje się być wymieniany tylko z grzeczności; rola Josepha Swana w opracowaniu żarówki jest kompletnie zmarginalizowana, podobnie jak Tesli w wynalezieniu radia. I nie są to jedynie historyczne ciekawostki.
Sukcesywny postęp nauki i technologii sprawia, że w wielu zakątkach świata niemal jednocześnie naukowcy, wynalazcy czy inżynierowie rozpoczynają pracę nad jakimś rozwiązaniem, technologią lub odkryciem. Często też niemal równocześnie ją kończą. Miano odkrywcy przypadnie jednak najczęściej tylko jednemu człowiekowi lub zespołowi. Reszta znajdzie swoje miejsce w dziale historycznych ciekawostek, jeśli w ogóle nie zostanie zapomniana…
Tak dzieje się do dziś. A wśród wielu czynników, które decydują o tym, jak zapamięta kogoś historia postępu technologicznego niepoślednie miejsce zajmuje jakość i zasięg komunikacji – czyli to, kto, jakiej grupie i w jaki sposób mówi o nowym odkryciu czy rozwiązaniu. Bo to w istotnym zakresie komunikacja właśnie decyduje o dyfuzji innowacji, czyli jej upowszechnieniu. A skoro tak, to grupa specjalistów ds. komunikacji i public relations z pewnością ten proces mogłaby ułatwić i przyspieszyć.
Taka idea przyświecała przed piętnastoma laty powstaniu dfusion communication – agencji specjalizującej się w komunikowaniu innowacji, nowych technologii, cyfrowych rozwiązań itd., czyli tego wszystkiego, bez czego nie tylko dzisiejszy biznes, ale także współczesny świat po prostu nie istnieje.
Po tych 15 latach otrzymaliśmy kolejny dowód, że nie tylko działamy w zgodzie ze swoją misją, ale także robimy to dobrze. W opublikowanym przez redakcję magazynu „Media i Marketing Polska” Rankingu Agencji PR za 2025 rok przyznano nam tytuł specjalistów od technologii. A dzieje się to w dwa lata po tym, jak w tożsamym rankingu tej redakcji zostaliśmy wyróżnieni tytułem „Agencja Roku”. Wcześniej zaś realizowane przez nas projekty zdobywały Złote Spinacze i Sabre Awards. Ranking MMP jest jednak wyróżnieniem szczególnym. Bo obok informacji pochodzących od nas samych uwzględnia głos naszych klientów.
W czym zatem jesteśmy ponadprzeciętni? Przede wszystkim w zadowalaniu naszych klientów, konkretnie pod względem:
- jakości współpracy,
- standardów obsługi,
- strategii,
- media relations,
- issue managementu i zarządzania kryzysem.
Do tego klienci przyznają, że oferujemy strategiczne i długofalowe podejście do realizacji zleconych działań, mamy innowacyjne podejście do komunikacji firm i marek, a w efekcie nasze usługi warte są naszego fee. Ponadto wyróżniamy się ponadprzeciętną etyką zawodową.
Być może więc nie mamy na koncie współczesnych Edisonów czy Marconich, ale wszystko wskazuje na to, że jesteśmy na dobrej drodze – to tylko kwestia czasu😉. Zresztą bądźmy szczerzy – nie o miejsce w historii tu chodzi, ale o rozwój, ułatwianie życia i zmienianie rzeczywistości na lepsze choć o promil. Bo to właśnie w technologii, wynalazkach i innowacjach jest najfajniejsze, w tym widzimy ich wartość i to napędza nas do działania na rzecz klientów. Przyznajemy to z pełnym eksperckim autorytetem specjalistów od technologii!