Skip to content
Dfusion
  • o nasGwiazdkaGwiazdka
  • ofertaGwiazdkaGwiazdka
  • case studiesGwiazdkaGwiazdka
  • insightsGwiazdkaGwiazdka
  • blogGwiazdkaGwiazdka
  • kontaktGwiazdkaGwiazdka
  • skontaktuj się z nami
    skontaktuj się z nami
  • o nasGwiazdkaGwiazdka
  • ofertaGwiazdkaGwiazdka
  • case studiesGwiazdkaGwiazdka
  • insightsGwiazdkaGwiazdka
  • blogGwiazdkaGwiazdka
  • kontaktGwiazdkaGwiazdka
  • skontaktuj się z nami
    skontaktuj się z nami

blog

  • strona główna
  • Wpisy
  • Zmotywowany jak Jackson Pollock

Zmotywowany jak Jackson Pollock

W historii współczesnej popkultury są co najmniej cztery ważne numery 5. Pierwszy – zamknięty w niewielkim flakoniku – przyjemnie drażni nasze nozdrza. Drugi, autorstwa Kurta V. zajmuje doczesne miejsce na liście najważniejszych lektur wszechczasów. Wprowadza nas w trudny, ale i pasjonujący świat literatury antywojennej. Trzeci wybrzmiewa w uszach. To skomponowany w połowie XX wieku na nutę mambo przebój, który zyskał nowe życie pod koniec lat 90-tych.

Czwarty to obraz, utrzymujący się przez niemal 5 lat – dokładnie od maja 2006 do kwietnia 2011 roku - na topie listy najdroższych. Namalowany przez Jacksona Pollocka No. 5, 1948. Fani kina dodaliby oczywiście jeszcze hit Luca Bessona, któremu pozwólmy tymczasowo zamknąć to zestawienie.

Wracając na moment do Pollocka. Patrząc dzisiaj na „gęste gniazdo ptaków”[1], możemy zastanawiać się nad pytaniem o wartość sztuki, jej cel w naszym życiu czy miejsce na kartach historii. Przeglądając kilka dni temu raport dotyczący elementów, które wpływają na kolekcjonowanie sztuki, natrafiłem na ciekawe wnioski.

Oczywiście każdy potencjalny kolekcjoner kieruje się innymi czynnikami przy podejmowaniu decyzji o nabyciu dzieła. Jednak jednym ze wspólnych – i jednocześnie najwyżej pozycjonowanych – jest poszukiwanie inspiracji.

Hierarchia potrzeb Basquiata, czyli pasja przed inwestycją

Kolekcjonerzy zostali poproszeni przez autorów badania o uszeregowanie głównych powodów, dla których kupują sztukę, a także czynników motywujących ich decyzje dotyczące poszczególnych dzieł. Oczywiście kwestie estetyczne są na pierwszym miejscu, co potwierdza 78% oddanych głosów. Ale druga najliczniejsza grupa, bo aż 67% respondentów, przyznała, że kupowanie sztuki jest źródłem inspiracji w ich codziennym życiu.

Z raportu jasno wynika, że czynnikiem napędzającym kolekcjonerów jest pasja. Estetyka dzieła, kryjąca się za nim historia czy właśnie czynnik inspirujący znacząco wyprzedziły takie kwestie jak  sztuka rozumiana jako inwestycja, czy motywatory społeczne – choćby to, jaka galeria sprzedaje daną pracę.

Dlaczego w ogóle piszę o tym na blogu poświęconym komunikacji?

Nasza codzienność to nie tylko briefy dla prezesów, odpowiedzi na pytania mediów, czy wodospady słów w postaci kolejnych tekstów o kluczowych dla rynku nowościach, zmianach w biznesie, czy trendach, które ukształtują rynek J Codzienność PR-owca to także setki pomysłów, z których te najlepsze mają niekiedy szansę ujrzeć światło dzienne w postaci realizowanych kampanii. Szeroko rozumiana inspiracja, i jej nieustanne poszukiwania, są więc niezbędne. Flirt ze sztuką w różnych jej odsłonach jest oczywiście jednym z takich przykładów, ale – zwłaszcza we wszechobecnej kulturze remiksu – bardzo przyjemnym.

Nasza przygoda z historią sztuki w kampanii dla Microsoft wyglądała tak.

Mariaż sztuki z innymi obszarami działalności ludzkiej jest coraz szerszy. Nowości z frontu i ceny, jakie osiągają kolejne dzieła, zajmują pierwsze miejsca w coraz to nowych mediach. Naturalnie de gustibus non est disputandum, jednak patrząc, w jakim kierunku zmierzamy jako ludzkość i gdzie powinna skupiać się nasza uwaga, dlaczego nie mielibyśmy na chwilę skierować jej w kierunku czystej przyjemności, jaką jest obcowanie ze Sztuką?

Cały raport jest natomiast dostępny tutaj Artsy.net: The Online Art Collector Report 2019

[1] Z uwagi na zastosowane brązy i żółcienie oraz odcień płyty pilśniowej, na której powstał obraz, wiele osób do dzisiaj porównuje go do ptasiego gniazda. Źródło: Jackson Pollock No. 5

dfusion
insights

Chcesz być z nimi na bieżąco?

Zapisz się do dfusion insights i otrzymuj solidną porcję branżowych newsów (i nie tylko!) prosto na swoją skrzynkę mailową co trzy tygodnie.

Wyróżnione artykuły

O czym muszą pamiętać szefowie komunikacji w 2022 r., by nie dać się zaskoczyć nie tylko czarnym łabędziom, ale i szarym nosorożcom.

Komunikacja nigdy nie była tak podatna na zawirowania otoczenia – z jednej...
zobacz więcej
zobacz więcej

Wszyscy piszą o cyberbezpieczeństwie, ale nie ma to sensu

Jeżeli to czytasz, to znaczy, że tytuł przyciągnął Twoją uwagę. Przyznaję, jest...
zobacz więcej
zobacz więcej

O niezarządzaniu czasem w organizacji (a także o pracy zdalnej, mówieniu nie i efekcie ta-da!)

Zanim tłumnie a niespodziewanie przesiedliśmy się z firmowych biurek do własnych, praca...
zobacz więcej
zobacz więcej
rozpocznijmy wspólny projekt
kontaktGwiazdka

rozpocznijmy
wspólny projekt

Pobierz brief lub skontaktuj się z nami
  • kontakt@dfusion.pl
  • +48 22 403 57 99
pobierz brief
pobierz brief

podobne artykuły

Aktualność

Dekalog rzecznika prasowego

Jedna z twarzy i „wizytówek” firmy, organizacji czy instytucji, fundamentalny kanał jej...
zobacz więcej
zobacz więcej
Aktualność

Tik-Tok-Tak, czyli o sztuce krótkiej formy komunikacji

Wyobraź sobie sytuację, że żyjesz w świecie, w którym minimalna długość udostępnianych...
zobacz więcej
zobacz więcej
Bez kategorii

Cross category communication: gdzie jesteśmy, dokąd idziemy, jak przejść tę drogę – o zręczności we współczesnej komunikacji.

W pradawnych czasach, czyli jakieś 6 – 7 lat temu, powszechnym stało...
zobacz więcej
zobacz więcej

A jaka jest
Twoja strategia?
Wskażemy Ci
właściwy kierunek!

na skróty

  • o nas
  • oferta
  • case studies
  • Insights
  • blog
  • kontakt
Menu
  • o nas
  • oferta
  • case studies
  • Insights
  • blog
  • kontakt

kontakt

dfusion communication sp. z o.o.
Al. Zjednoczenia 36 lok. 5
01-830 Warszawa
  • kontakt@dfusion.pl
  • +48 22 403 57 99

obserwuj nas

Facebook Linkedin
  • copyright © 2021 dfusion. all rights reserved.
  • polityka prywatności
  • Made by
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów
Akceptuję
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
Dzięki że do nas dołączyłeś/aś!

Już szykujemy Ci gorące insighty!