Skip to content
Dfusion
  • o nasGwiazdkaGwiazdka
  • ofertaGwiazdkaGwiazdka
  • case studiesGwiazdkaGwiazdka
  • insightsGwiazdkaGwiazdka
  • blogGwiazdkaGwiazdka
  • kontaktGwiazdkaGwiazdka
  • skontaktuj się z nami
    skontaktuj się z nami
  • o nasGwiazdkaGwiazdka
  • ofertaGwiazdkaGwiazdka
  • case studiesGwiazdkaGwiazdka
  • insightsGwiazdkaGwiazdka
  • blogGwiazdkaGwiazdka
  • kontaktGwiazdkaGwiazdka
  • skontaktuj się z nami
    skontaktuj się z nami

blog

  • strona główna
  • Wpisy
  • Uścisk dłoni z influencerem, czyli o instameecie słów kilka

Uścisk dłoni z influencerem, czyli o instameecie słów kilka

Ciemne garaże na Pradze. Kilkanaście osób przemyka się po słabo oświetlonych wnętrzach. Każdy z nich trzyma w ręku aparat fotograficzny. Nie, to nie scenariusz filmu akcji o Navy Seals – właśnie rozpoczął się Instameet. Co to takiego? To spotkanie dla zapalonych użytkowników Instagrama, będące prostym i nie wymagającym wygórowanego budżetu sposobem na zwiększenie liczby swoich fanów na IG. To także świetna okazja do poznania ciekawych ludzi i nawiązania nowych relacji. Kluczem do sukcesu jest ciekawy scenariusz i dobry research, który pozwoli znaleźć gości, którzy mogą być zainteresowani tematem. Warto pomyśleć o atrakcjach dla zaproszonych i korzyściach, jakie odniosą z takiego spotkania. Wydaje się proste, jednak diabeł tkwi w szczegółach.

Po pierwsze: kto może zostać organizatorem?

Tak naprawdę instameet może zorganizować niemal każdy – wszystko zależy od pomysłu. Najczęściej organizujemy go dla klientów, którzy w swojej ofercie mają sprzęt fotograficzny. Podczas spacerów udostępniamy gościom nowe rozwiązania naszych klientów do testów. Jednak nie trzeba mieć związków z fotografią, żeby zorganizować ciekawy instameet. Można przecież zaprosić influencerów do biura firmy (jeśli jest ciekawie urządzone lub mamy się czym pochwalić), do fabryki (gdzie na co dzień nie mieliby możliwości wejść), na specjalnie zorganizowany pokaz, warsztaty, wydarzenie – wszędzie tam, gdzie da się wykonać atrakcyjne fotki, nadające się do publikacji w social mediach.

Po drugie: kogo zaprosić i jak?

Wcale nie trzeba koncentrować się na tych topowych instagramerach, z którymi współpraca będzie wymagała dodatkowego budżetu. Instameet jest świetną okazją do pozyskania mikroinfluencerów, którzy mają ogromną pasję i żyją tym, co robią – dzięki czemu są wiarygodni w oczach swoich fanów. Właśnie ta wiarygodność jest ich podstawowym atutem.

Jak ich pozyskać? Metody są dwie. Możemy ogłosić konkurs na naszym profilu na udział w spotkaniu, albo samemu na piechotkę wyszukać grono osób, z którymi chcielibyśmy nawiązać kontakt, i najzwyczajniej w świecie wysłać im zaproszenie. Pierwsza metoda może wymagać budżetu na promocję postów konkursowych, aby dotarły do odpowiedniej liczby osób, druga z pewnością będzie wymagać poświęcenia czasu na przeszukanie Instagrama. Jedno jest pewne – poświęcony czas i pieniądze nie pójdą na marne.

Po trzecie: wartość dodana

Zapraszając gości dobrze pomyśleć, co tak naprawdę zaoferujemy im w trakcie spotkania. Nie wystarczy otworzyć drzwi biura czy bramy fabryki i powiedzieć: „Zapraszam!”. Goście przychodzą po to, aby czegoś dowiedzieć się o nas, o danym miejscu, o sprzęcie, czasem także po to, aby nauczyć się czegoś nowego czy rozwinąć swoje umiejętności. Dlatego na każdym instameecie towarzyszą nam eksperci: fotograf specjalizujący się w danym typie fotografii, do którego zachęcać będziemy zebranych, przewodnik, będący w stanie opowiedzieć ciekawie o miejscu, które odwiedzamy, specjalista posiadający wiedzę o prezentowanych rozwiązaniach. Dbamy także o to, aby zapewnić uczestnikom ciekawe kadry. Dlatego angażujemy modelki, zapewniamy pokazy akrobatyczne, przygotowujemy wszelkiej maści gadżety itp. Ma być ciekawie, inspirująco i atrakcyjnie, zarówno wizualnie, jak i merytorycznie.

Po czwarte: atmosfera

Instagramerzy z reguły cenią sobie luz, więc nie warto usztywniać atmosfery. Im swobodniejsza będzie, tym mniejszy dystans wytworzymy z naszymi gośćmi, a to przełoży się na efekty spotkania. Bo chodzi o to, żeby się lepiej poznać i zaprzyjaźnić.

I wreszcie na koniec: nie zepsujmy całego nakładu pracy nalegając obcesowo na gości, aby odwdzięczyli się nam poprzez natychmiastowe publikowanie postów o naszym spotkaniu, naszej marce i nas samych. Uwierzcie, że doskonale wiedzą, dlaczego zostali zaproszeni, i zrewanżują się nam we właściwym czasie, na swój własny sposób.

A jeśli tego nie zrobią? No cóż… nigdy przecież nie pozyskamy sympatii i przychylności wszystkich. Z pewnością warto jednak próbować.

dfusion
insights

Chcesz być z nimi na bieżąco?

Zapisz się do dfusion insights i otrzymuj solidną porcję branżowych newsów (i nie tylko!) prosto na swoją skrzynkę mailową co trzy tygodnie.

Wyróżnione artykuły

O czym muszą pamiętać szefowie komunikacji w 2022 r., by nie dać się zaskoczyć nie tylko czarnym łabędziom, ale i szarym nosorożcom.

Komunikacja nigdy nie była tak podatna na zawirowania otoczenia – z jednej...
zobacz więcej
zobacz więcej

Wszyscy piszą o cyberbezpieczeństwie, ale nie ma to sensu

Jeżeli to czytasz, to znaczy, że tytuł przyciągnął Twoją uwagę. Przyznaję, jest...
zobacz więcej
zobacz więcej

O niezarządzaniu czasem w organizacji (a także o pracy zdalnej, mówieniu nie i efekcie ta-da!)

Zanim tłumnie a niespodziewanie przesiedliśmy się z firmowych biurek do własnych, praca...
zobacz więcej
zobacz więcej
rozpocznijmy wspólny projekt
kontaktGwiazdka

rozpocznijmy
wspólny projekt

Pobierz brief lub skontaktuj się z nami
  • kontakt@dfusion.pl
  • +48 22 403 57 99
pobierz brief
pobierz brief

podobne artykuły

Aktualność

Dekalog rzecznika prasowego

Jedna z twarzy i „wizytówek” firmy, organizacji czy instytucji, fundamentalny kanał jej...
zobacz więcej
zobacz więcej
Aktualność

Tik-Tok-Tak, czyli o sztuce krótkiej formy komunikacji

Wyobraź sobie sytuację, że żyjesz w świecie, w którym minimalna długość udostępnianych...
zobacz więcej
zobacz więcej
Bez kategorii

Cross category communication: gdzie jesteśmy, dokąd idziemy, jak przejść tę drogę – o zręczności we współczesnej komunikacji.

W pradawnych czasach, czyli jakieś 6 – 7 lat temu, powszechnym stało...
zobacz więcej
zobacz więcej

A jaka jest
Twoja strategia?
Wskażemy Ci
właściwy kierunek!

na skróty

  • o nas
  • oferta
  • case studies
  • Insights
  • blog
  • kontakt
Menu
  • o nas
  • oferta
  • case studies
  • Insights
  • blog
  • kontakt

kontakt

dfusion communication sp. z o.o.
Al. Zjednoczenia 36 lok. 5
01-830 Warszawa
  • kontakt@dfusion.pl
  • +48 22 403 57 99

obserwuj nas

Facebook Linkedin
  • copyright © 2021 dfusion. all rights reserved.
  • polityka prywatności
  • Made by
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów
Akceptuję
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
Dzięki że do nas dołączyłeś/aś!

Już szykujemy Ci gorące insighty!