Skip to content
Dfusion
  • o nasGwiazdkaGwiazdka
  • ofertaGwiazdkaGwiazdka
  • case studiesGwiazdkaGwiazdka
  • insightsGwiazdkaGwiazdka
  • blogGwiazdkaGwiazdka
  • kontaktGwiazdkaGwiazdka
  • skontaktuj się z nami
    skontaktuj się z nami
  • o nasGwiazdkaGwiazdka
  • ofertaGwiazdkaGwiazdka
  • case studiesGwiazdkaGwiazdka
  • insightsGwiazdkaGwiazdka
  • blogGwiazdkaGwiazdka
  • kontaktGwiazdkaGwiazdka
  • skontaktuj się z nami
    skontaktuj się z nami

blog

  • strona główna
  • Wpisy
  • Małe marzenie, wielka inspiracja. Czym są Twitter Spaces?

Małe marzenie, wielka inspiracja. Czym są Twitter Spaces?

Nie ukrywam, że stałem się wielkim fanem wszelkiego rodzaju słuchowisk – podcastów, wywiadów audio/video. Większość z nas, gdy klika w artykuł i jednocześnie widzi, że jest długi, scrolluje w poszukiwaniu „słów kluczy”, zamiast zapoznać się z całością publikacji. Mam jednak tak, że lubię polemizować. Często nie zgadzam się z dyskutowanym w trakcie materiału problemem lub wnioskami prowadzących mojego ulubionego podcastu. Ktoś mi powie: „napisz komentarz!”, a ja odpowiem „co to da, skoro jest już po fakcie?”.

Rzeczywistość i postęp cały czas zmuszają nas do rozwoju i szukania nowych, niekonwencjonalnych rozwiązań. W dzisiejszych czasach, ze względu na bezpieczeństwo, coraz rzadziej mamy okazję uczestniczyć w spotkaniach czy eventach na żywo. Zadajemy sobie więc pytanie – Jak szybko zebrać zainteresowanych tematyką/produktem ludzi w jednym miejscu? Z pomocą przychodzi jeden z amerykańskich gigantów.

Obrazy, filmy, GIF-y i wszelkie wizualne materiały wciąż dominują w mediach społecznościowych. W ciągu ostatnich kilku lat materiały audio nabrały rozpędu, a prekursorem słuchowisk online była aplikacja Clubhouse, uruchomiona w 2020 roku na zasadzie „tylko dla zaproszonych”. Teraz, Twitter wprowadził na rynek usługę Twitter Spaces, aby ułatwić i umożliwić rozmowy audio na żywo bez dodatkowych opłat. Czym są „pokoje”? Jak można ich użyć z korzyścią dla Twojej marki? Dlaczego powinieneś z nich korzystać? Zastanówmy się wspólnie.

Czym są Twitter Spaces?

Jest to zyskująca na popularności usługa, która umożliwia użytkownikom prowadzenie rozmów audio na żywo. Jeśli ktoś, kogo obserwujesz, prowadzi pokój lub jest uczestnikiem tematycznej rozmowy, to u góry twojej osi czasu pojawi się „dymek” z nazwą konwersacji. Wystarczy w nią kliknąć, aby do niej dołączyć. Każdy użytkownik Twittera, który ma 600 lub więcej obserwujących, może stworzyć pokój. Twitter Spaces są dostępne zarówno dla osób prywatnych, jak i firm, co pozwala budować bardziej osobiste relacje z odbiorcami.

No dobrze, ale jak to ma się przydać mojej firmie?

Twitter to jedna z najlepszych platform, która umożliwia śledzenie najnowszych trendów, rozmów czy reakcji społeczności. Dzięki temu, można na bieżąco reagować na opinie konsumenta, budować osobowość i świadomość marki, zaopiekować się klientem oraz pielęgnować społeczność marki. Co więcej oferują pokoje? Pozwolą jeszcze bardziej rozwinąć wspomniane wyżej cechy, wejść w bezpośrednią interakcję z klientami i osobami zainteresowanymi w czasie rzeczywistym, a co za tym idzie, bardziej zintegrować się z potencjalnym nabywcą i skuteczniej komunikować plany. Przejdźmy do konkretów, jak można wykorzystać pokoje w komunikacji.

Udostępnianie informacji i ogłoszeń o firmie

Załóżmy, że mamy ważne informacje do przekazania na temat planów lub jakichkolwiek działań, które nasza firma chce podjąć. Po przelaniu myśli do edytora tekstu okazuje się, że mamy ogromną ścianę treści, która po opublikowaniu, raczej zostanie przescrollowana. Pokój na Twitterze nie tylko pozwoli w angażujący i interesujący sposób przekazać wiedzę, ale również umożliwi zadawanie pytań i błyskawiczną reakcję na opinię klientów oraz osób zainteresowanych.

Prowadź dyskusje na temat trendów branżowych

Bezpośrednia dyskusja z potencjalnymi klientami nie tylko zwiększy świadomość marki, ale też pozwoli poznać szerszą perspektywę na poruszany temat. Dla regularnych konsumentów, możliwość rozmowy z wpływowymi przedstawicielami branży wytworzy poczucie współodpowiedzialności za procesy dyskutowane w trakcie spotkania. Dzięki pokojom, tak zwane „burze mózgów” będą skuteczniejsze i bardziej płodne, niż kiedykolwiek.

Pielęgnuj społeczność marki

Twitter Spaces to idealne forum do interakcji w czasie rzeczywistym z obserwującymi i budowania z nimi kontaktów. Może to obejmować rozmowy związane z obsługą klienta, fora pytań i odpowiedzi na żywo czy wykłady. Bardzo ważną funkcją jest możliwość nagrania spotkania, dzięki czemu wszyscy zainteresowani będą mogli zapoznać się z wystąpieniem w dowolnej chwili i poczują się zaopiekowani.

Skąd dowiedziałem się o Spaces?

Dlaczego w ogóle popełniłem ten wpis? Jestem kibicem drużyny, która zmaga się prawdopodobnie z największym kryzysem od lat. Mieszkam w Warszawie – odpowiedź jest chyba oczywista. W obliczu tego całego marazmu, wdawałem się często w dyskusje z kibicami, w których zastanawialiśmy się „jak to możliwe?”, „kto jest winny?”, „ja bym to zrobił lepiej!” i tak dalej. Wtem nagle w lewym górnym rogu mojego telefonu, pojawił się fioletowy obrazek, a obok niego napis #LegiaTalk. Zainteresowany kliknąłem w link i po kliku sekundach byłem zachwycony. Możliwość swobodnej rozmowy (oczywiście moderowanej przez gospodarza, który musiał udzielić głosu) na temat sytuacji w Legii z osobami, których znałem tylko nicki i pseudonimy sprawiła, że od razu stałem się fanem takiego rozwiązania. Na początku drogi, #LegiaTalk to była zwykła pogadanka między kibicami. Z biegiem czasu, na kolejnych spotkaniach miałem okazję porozmawiać z osobami związanymi z Legią m.in. Wojciechem Kowalewskim, Andrzejem Strejlauem, Aleksandarem Vukovicem czy w końcu z prezesem klubu, Dariuszem Mioduskim. Nie wspominając już o wielu znakomitych dziennikarzach sportowych, którzy zawsze aktywnie udzielali się w trakcie dyskusji. Dla mnie, chłopaka zwariowanego na punkcie piłki nożnej, możliwość porozmawiania z takimi osobami to ogromna frajda, na którą z niecierpliwością czekam co tydzień.  Jest to o wiele skuteczniejsza metoda komunikacji i przekazywania informacji, niż sporządzone przez osobę trzecią, sprawdzone przed publikacją milion razy wywiady.

Oczywiście nie samą Legią Twitter żyje. Zauważyłem, że powstały pokoje już chyba wszystkich ekstraklasowych klubów i nie tylko! I tak, wiem, że #LegiaTalk nie był pierwszym „piłkarskim” pokojem. O ile się nie mylę, to miano pioniera dzierży #Nafciarskipokój – Spaces kibiców Wisły Płock. W międzyczasie natrafiłem na pokoje o F1, astronomii, grzybiarstwie, kryzysie na granicy, książkach, grach i oczywiście o polityce. Ale ja nie o tym. Pracując w branży PR zdaję sobie sprawę, jak ważny jest dobry przepływ informacji i dbanie o relacje z community. Zamiast organizować konferencję online na wybranym wideo-komunikatorze, może warto spróbować zrobić ją w apce, z której korzysta 353 miliony użytkowników miesięcznie[1]? Na tematy poważne, ale też te bardziej na luzie – Twitter Spaces może sporo namieszać w 2022 roku. Parafrazując Romana Kołtonia – taka jest moja prawda PR-u 😉.


[1] https://www.affde.com/pl/twitter-users.html

dfusion
insights

Chcesz być z nimi na bieżąco?

Zapisz się do dfusion insights i otrzymuj solidną porcję branżowych newsów (i nie tylko!) prosto na swoją skrzynkę mailową co trzy tygodnie.

Wyróżnione artykuły

O czym muszą pamiętać szefowie komunikacji w 2022 r., by nie dać się zaskoczyć nie tylko czarnym łabędziom, ale i szarym nosorożcom.

Komunikacja nigdy nie była tak podatna na zawirowania otoczenia – z jednej...
zobacz więcej
zobacz więcej

Wszyscy piszą o cyberbezpieczeństwie, ale nie ma to sensu

Jeżeli to czytasz, to znaczy, że tytuł przyciągnął Twoją uwagę. Przyznaję, jest...
zobacz więcej
zobacz więcej

O niezarządzaniu czasem w organizacji (a także o pracy zdalnej, mówieniu nie i efekcie ta-da!)

Zanim tłumnie a niespodziewanie przesiedliśmy się z firmowych biurek do własnych, praca...
zobacz więcej
zobacz więcej
rozpocznijmy wspólny projekt
kontaktGwiazdka

rozpocznijmy
wspólny projekt

Pobierz brief lub skontaktuj się z nami
  • kontakt@dfusion.pl
  • +48 22 403 57 99
pobierz brief
pobierz brief

podobne artykuły

Aktualność

Dekalog rzecznika prasowego

Jedna z twarzy i „wizytówek” firmy, organizacji czy instytucji, fundamentalny kanał jej...
zobacz więcej
zobacz więcej
Aktualność

Tik-Tok-Tak, czyli o sztuce krótkiej formy komunikacji

Wyobraź sobie sytuację, że żyjesz w świecie, w którym minimalna długość udostępnianych...
zobacz więcej
zobacz więcej
Bez kategorii

Cross category communication: gdzie jesteśmy, dokąd idziemy, jak przejść tę drogę – o zręczności we współczesnej komunikacji.

W pradawnych czasach, czyli jakieś 6 – 7 lat temu, powszechnym stało...
zobacz więcej
zobacz więcej

A jaka jest
Twoja strategia?
Wskażemy Ci
właściwy kierunek!

na skróty

  • o nas
  • oferta
  • case studies
  • Insights
  • blog
  • kontakt
Menu
  • o nas
  • oferta
  • case studies
  • Insights
  • blog
  • kontakt

kontakt

dfusion communication sp. z o.o.
Al. Zjednoczenia 36 lok. 5
01-830 Warszawa
  • kontakt@dfusion.pl
  • +48 22 403 57 99

obserwuj nas

Facebook Linkedin
  • copyright © 2021 dfusion. all rights reserved.
  • polityka prywatności
  • Made by
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów
Akceptuję
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
Dzięki że do nas dołączyłeś/aś!

Już szykujemy Ci gorące insighty!