Skip to content
Dfusion
  • o nasGwiazdkaGwiazdka
  • ofertaGwiazdkaGwiazdka
  • case studiesGwiazdkaGwiazdka
  • insightsGwiazdkaGwiazdka
  • blogGwiazdkaGwiazdka
  • kontaktGwiazdkaGwiazdka
  • skontaktuj się z nami
    skontaktuj się z nami
  • o nasGwiazdkaGwiazdka
  • ofertaGwiazdkaGwiazdka
  • case studiesGwiazdkaGwiazdka
  • insightsGwiazdkaGwiazdka
  • blogGwiazdkaGwiazdka
  • kontaktGwiazdkaGwiazdka
  • skontaktuj się z nami
    skontaktuj się z nami

blog

  • strona główna
  • Wpisy
  • Kreatywne trendy w komunikacji digital na 2019

Kreatywne trendy w komunikacji digital na 2019

Rozwój technologii zmienia sposób w jaki się ze sobą komunikujemy. Dla agencji i marek jest to olbrzymie wyzwanie, ponieważ zmiany odbywają się w bardzo szybkim tempie. Nie dość, że trzeba się do tych zmian przystosować, to jeszcze wszyscy oczekują niestandardowych, kreatywnych rozwiązań. Oto kilka propozycji na 2019 rok.

Będę to powtarzał do znudzenia: żyjemy w świecie, w którym tworzone jest więcej treści niż jesteśmy w stanie globalnie skonsumować. Dlatego też kreatywność należy traktować jako wspólny mianownik wszystkich poniżej opisanych trendów. Dzięki niej dotrzesz do swoich odbiorców przedzierając się wcześniej przez narastający szum komunikacyjny.

Stories to nowy newsfeed

Nie potrzeba badań na dziesiątkach tysięcy użytkowników, aby zobaczyć, że włączając Instagrama najpierw przeglądamy stories, dopiero potem posty na newsfeedzie. Jest to duża zmiana w sposobie konsumowania treści. Już 400 milionów użytkowników Instagrama korzysta każdego dnia ze stories, ponad 300 milionów na Facebooku oraz Messengerze i około 200 na Snapchacie. Sam Facebook twierdzi, że są większym trendem niż newsfeed.

Stories są też najlepszym narzędziem do kreatywnej komunikacji. Mnogość filtrów, naklejek czy gifów daje nam niemal nieskończoną liczbę kombinacji i formatów, które mogą zostać stworzone. Co więcej, każdy z nas ma do nich dostęp.

Jako użytkownicy zaczynamy szukać treści, która nas zaskoczy, wzbudzi emocje. Takie właśnie są stories!

Działaj w offline, aby dać pretekst do działań i komunikacji digital

Od kiedy z mediów społecznościowych możemy bez ograniczeń korzystać na telefonach komórkowych to nie ma żadnego uzasadnienia, abyśmy siedzieli w domach! Człowiek jest istotą społeczną, która dąży do kontaktu fizycznego. Żadna aplikacja, komunikator czy serwis tego nam nie zastąpi.

Wszystko rozbija się o doznania i wzbudzane emocje. Jeśli stworzysz event, konferencję lub inne ciekawe wydarzenie to nie trzeba będzie ludzi zachęcać do publikowania zdjęć, materiałów wideo, stories czy robienia relacji na żywo. Zrobią to spontanicznie. Dzięki temu ich relacje będą bardziej autentyczne, co docenią ich odbiorcy.

Im bardziej kreatywne wydarzenie przygotujesz, im więcej ciekawych rzeczy zaoferujesz uczestnikom, tym większy zrobisz buzz w mediach społecznościowych.

Obserwowaliśmy to na przykład podczas pierwszej rocznicy istnienia Cook Story by Samsung. Z wizytą przybył jeden z najbardziej rozpoznawalnych szefów kuchni na świecie i przygotowywał swoje flagowe potrawy. Dla zaproszonych gości, wśród których znaleźli się też influencerzy, było to unikatowe doznanie – spróbowanie specjalności z restauracji, która posiada trzy gwiazdki Michelin. Efektem były dziesiątki kreatywnych postów w social media i Instagram Stories, do których dołączano znacznik lokalizacji Cook Story jak również #Samsung.

Jakość, a nie ilość

Co z tego, że Twój materiał wideo na Facebooku obejrzało 50 tysięcy osób, skoro średni czas oglądania wyniósł 10 sekund? Ja na przykład wolę, aby mój materiał obejrzało 15 tysięcy osób, ale każda z nich poświęci na niego minutę.
Jak tego dokonać? Znowu wracamy do kreatywności. Nikt na siłę nie wytrzyma nudnego materiału wideo, nawet jeśli odbiorców ściągniemy z płatnej kampanii reklamowej. Każda treść musi wciągać, odwoływać się do bieżących wydarzeń, trendów, musi wzbudzać emocje.

Skończyły się czasy gdy tworzyło się wiele co najwyżej średniej jakości treści i liczyło na to, że przynajmniej jedna zdobędzie oczekiwany zasięg i wypełni KPI. Dlatego też trendem w komunikacji będzie zmiana myślenia marek jeśli chodzi o wskaźniki sukcesu – z ilościowych na jakościowe.

Przelicz sobie przykład wideo z początku tego akapitu. 50 tysięcy wyświetleń pomnożone przez 10 sekund daje nam 8333 minuty styczności odbiorców z materiałem wideo. W drugim przypadku mamy 15 tysięcy minut wyświetleń materiału, czyli blisko dwa razy więcej. Nawet Facebook zaczyna dostrzegać ten trend wypychając na front statystyk wideo takie dane jak suma obejrzeń materiału w minutach, procent obejrzenia i wykres retencji.

Ta sama zasada tyczy się też artykułów – lepiej jest mieć mniej bardziej uważnych czytelników, którzy zgłębią temat, niż 3 razy więcej takich, którzy zrezygnowali po przeczytaniu pierwszego akapitu.


Jakie trendy w komunikacji dostrzegasz? Uważasz, że coś pominąłem? Napisz do mnie na LinkedIn – z chęcią przedyskutuje z Toba ten temat.

dfusion
insights

Chcesz być z nimi na bieżąco?

Zapisz się do dfusion insights i otrzymuj solidną porcję branżowych newsów (i nie tylko!) prosto na swoją skrzynkę mailową co trzy tygodnie.

Wyróżnione artykuły

O czym muszą pamiętać szefowie komunikacji w 2022 r., by nie dać się zaskoczyć nie tylko czarnym łabędziom, ale i szarym nosorożcom.

Komunikacja nigdy nie była tak podatna na zawirowania otoczenia – z jednej...
zobacz więcej
zobacz więcej

Wszyscy piszą o cyberbezpieczeństwie, ale nie ma to sensu

Jeżeli to czytasz, to znaczy, że tytuł przyciągnął Twoją uwagę. Przyznaję, jest...
zobacz więcej
zobacz więcej

O niezarządzaniu czasem w organizacji (a także o pracy zdalnej, mówieniu nie i efekcie ta-da!)

Zanim tłumnie a niespodziewanie przesiedliśmy się z firmowych biurek do własnych, praca...
zobacz więcej
zobacz więcej
rozpocznijmy wspólny projekt
kontaktGwiazdka

rozpocznijmy
wspólny projekt

Pobierz brief lub skontaktuj się z nami
  • kontakt@dfusion.pl
  • +48 22 403 57 99
pobierz brief
pobierz brief

podobne artykuły

Aktualność

Dekalog rzecznika prasowego

Jedna z twarzy i „wizytówek” firmy, organizacji czy instytucji, fundamentalny kanał jej...
zobacz więcej
zobacz więcej
Aktualność

Tik-Tok-Tak, czyli o sztuce krótkiej formy komunikacji

Wyobraź sobie sytuację, że żyjesz w świecie, w którym minimalna długość udostępnianych...
zobacz więcej
zobacz więcej
Bez kategorii

Cross category communication: gdzie jesteśmy, dokąd idziemy, jak przejść tę drogę – o zręczności we współczesnej komunikacji.

W pradawnych czasach, czyli jakieś 6 – 7 lat temu, powszechnym stało...
zobacz więcej
zobacz więcej

A jaka jest
Twoja strategia?
Wskażemy Ci
właściwy kierunek!

na skróty

  • o nas
  • oferta
  • case studies
  • Insights
  • blog
  • kontakt
Menu
  • o nas
  • oferta
  • case studies
  • Insights
  • blog
  • kontakt

kontakt

dfusion communication sp. z o.o.
Al. Zjednoczenia 36 lok. 5
01-830 Warszawa
  • kontakt@dfusion.pl
  • +48 22 403 57 99

obserwuj nas

Facebook Linkedin
  • copyright © 2021 dfusion. all rights reserved.
  • polityka prywatności
  • Made by
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów
Akceptuję
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
Dzięki że do nas dołączyłeś/aś!

Już szykujemy Ci gorące insighty!