Skip to content
Dfusion
  • o nasGwiazdkaGwiazdka
  • ofertaGwiazdkaGwiazdka
  • case studiesGwiazdkaGwiazdka
  • insightsGwiazdkaGwiazdka
  • blogGwiazdkaGwiazdka
  • kontaktGwiazdkaGwiazdka
  • skontaktuj się z nami
    skontaktuj się z nami
  • o nasGwiazdkaGwiazdka
  • ofertaGwiazdkaGwiazdka
  • case studiesGwiazdkaGwiazdka
  • insightsGwiazdkaGwiazdka
  • blogGwiazdkaGwiazdka
  • kontaktGwiazdkaGwiazdka
  • skontaktuj się z nami
    skontaktuj się z nami

blog

  • strona główna
  • Wpisy
  • Jak zrobić wiralowy content?

Jak zrobić wiralowy content?

W dobie nadprodukcji treści w internecie bardzo ciężko stworzyć coś, co poruszy miliony odbiorców. Zasięgi organiczne z każdym dniem są coraz mniejsze zmuszając wydawców i marki do płacenia za dotarcie do konkretnych odbiorców. Drugą, o wiele trudniejszą drogą, dotarcia do konsumentów jest stworzenie treści wiralowych. Jak tego dokonać?

Przede wszystkim powinniśmy spróbować zdefiniować czym jest wiralowy content. Najprościej rzecz ujmując są to treści, które są na tyle angażujące, poruszające bądź ciekawe, aby użytkownicy wysyłali je sobie za pomocą aplikacji bądź udostępniali w serwisach społecznościowych.

Oczywiście cały mechanizm sprzyja rozprzestrzenianiu się fake newsów i treści clickbaitowych. Facebook jest uznawany za główną aplikację, dzięki której ten proceder jest możliwy. Serwis podejmuje różne próby walki z nieprawdziwymi informacjami i ich rosnącymi zasięgami. Jednym z takich sposobów jest testowana zamiana przycisku „udostępnij” na „wyślij wiadomość”. Dlatego też tworzenie treści wiralowych w nadchodzących będzie o wiele trudniejsze.

Content wiralowy, czyli jaki?

Format. Wśród treści wiralowych królują formaty wideo. To właśnie one są w stanie osiągnąć dziesiątki milionów odtworzeni na platformach społecznościowych. Trudno sobie wyobrazić, aby taką liczbę odbiorców osiągnął jakikolwiek tekst na stronie serwisu informacyjnego czy blogu.

Sentyment. Obecne pokolenie millenialsów pamięta twory kulturowe przed erą powszechnego dostępu do internetu. Wtedy nie mieli możliwości technologicznych w postaci aplikacji społecznościowych, aby dzielić się tym co ich angażuje w inny sposób niż ustny przekaz. Dlatego też gdy Twoją grupą docelową są osoby urodzone przed 1990 rokiem warto odkurzyć niektóre filmy, seriale czy utwory muzyczne. Świetnie wykorzystał to OLX w swojej kampanii „Szef internetów” zatrudniając do kreacji wideo aktorów znanych z polskich komedii gangsterskich.

Trend. Zdecydowanie łatwiej jest contentowi nabrać wiralowego charakteru gdy wpasowuje się w aktualny trend informacyjny. Może to być piłkarski Mundial, ślub królewski na dworze brytyjskim czy premiera długo oczekiwanego serialu bądź filmu.

Odwołanie do kultury i popkultury. Nie odkryję ameryki stwierdzeniem, że to co jest nam znane bardziej przykuwa naszą uwagę i zainteresowanie. Dlatego też wykorzystanie popularnych i znanych motywów oraz nawiązanie do wcześniejszych treści potrafi dać Twojemu contentowi dodatkowego kopa w postaci zasięgów. Takim odwołaniem może być kultowy tekst z filmu, piosenka czy nawet internetowy mem.

Zaskocz kreatywnością. We wcześniejszym wpisie na naszym blogu pisaliśmy, że kreatywność to znajdowanie połączeń, podobieństw i różnic pomiędzy różnymi elementami. Im mniej oczywiste i bardziej zaskakujące tym silniej wzbudzają emocje w odbiorcach. Im więcej znasz elementów (trendów, dzieł kultury i popkultury z ostatnich tygodni i lat) tym większa szansa na kreatywne zaskoczenie odbiorców. Możesz to porównać do dziecka bawiącego się klockami: im więcej ich ma, tym ciekawsze konstrukcje jest w stanie stworzyć.

Walmart robi to dobrze!

Świetnym przykładem, który wykorzystuje wyżej wymienione elementy materiału wiralowego jest spot amerykańskiej sieci Walmart promującej zakupy warzyw i owoców. Wykorzystali format wideo, odniesienia do popkultury, trendów (autobot z nowego filmu „Transformers”), sentyment (samochody z produkcji takich jak „Park Jurajski” czy „Knight Rider”) oraz kreatywne zaskoczenie polegające na połączeniu tych wszystkich elementów i odniesień z tak powszechną, wręcz przyziemną rzeczą jak robienie zakupów. Efekt? 17 milionów wyświetleń na Youtubie  i blisko 3 miliony na Facebooku w pierwszych 10 dniach od publikacji.

Zobacz również: Zabójcy kreatywności

dfusion
insights

Chcesz być z nimi na bieżąco?

Zapisz się do dfusion insights i otrzymuj solidną porcję branżowych newsów (i nie tylko!) prosto na swoją skrzynkę mailową co trzy tygodnie.

Wyróżnione artykuły

O czym muszą pamiętać szefowie komunikacji w 2022 r., by nie dać się zaskoczyć nie tylko czarnym łabędziom, ale i szarym nosorożcom.

Komunikacja nigdy nie była tak podatna na zawirowania otoczenia – z jednej...
zobacz więcej
zobacz więcej

Wszyscy piszą o cyberbezpieczeństwie, ale nie ma to sensu

Jeżeli to czytasz, to znaczy, że tytuł przyciągnął Twoją uwagę. Przyznaję, jest...
zobacz więcej
zobacz więcej

O niezarządzaniu czasem w organizacji (a także o pracy zdalnej, mówieniu nie i efekcie ta-da!)

Zanim tłumnie a niespodziewanie przesiedliśmy się z firmowych biurek do własnych, praca...
zobacz więcej
zobacz więcej
rozpocznijmy wspólny projekt
kontaktGwiazdka

rozpocznijmy
wspólny projekt

Pobierz brief lub skontaktuj się z nami
  • kontakt@dfusion.pl
  • +48 22 403 57 99
pobierz brief
pobierz brief

podobne artykuły

Aktualność

Dekalog rzecznika prasowego

Jedna z twarzy i „wizytówek” firmy, organizacji czy instytucji, fundamentalny kanał jej...
zobacz więcej
zobacz więcej
Aktualność

Tik-Tok-Tak, czyli o sztuce krótkiej formy komunikacji

Wyobraź sobie sytuację, że żyjesz w świecie, w którym minimalna długość udostępnianych...
zobacz więcej
zobacz więcej
Bez kategorii

Cross category communication: gdzie jesteśmy, dokąd idziemy, jak przejść tę drogę – o zręczności we współczesnej komunikacji.

W pradawnych czasach, czyli jakieś 6 – 7 lat temu, powszechnym stało...
zobacz więcej
zobacz więcej

A jaka jest
Twoja strategia?
Wskażemy Ci
właściwy kierunek!

na skróty

  • o nas
  • oferta
  • case studies
  • Insights
  • blog
  • kontakt
Menu
  • o nas
  • oferta
  • case studies
  • Insights
  • blog
  • kontakt

kontakt

dfusion communication sp. z o.o.
Al. Zjednoczenia 36 lok. 5
01-830 Warszawa
  • kontakt@dfusion.pl
  • +48 22 403 57 99

obserwuj nas

Facebook Linkedin
  • copyright © 2021 dfusion. all rights reserved.
  • polityka prywatności
  • Made by
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów
Akceptuję
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
Dzięki że do nas dołączyłeś/aś!

Już szykujemy Ci gorące insighty!