Skip to content
Dfusion
  • o nasGwiazdkaGwiazdka
  • ofertaGwiazdkaGwiazdka
  • case studiesGwiazdkaGwiazdka
  • insightsGwiazdkaGwiazdka
  • blogGwiazdkaGwiazdka
  • kontaktGwiazdkaGwiazdka
  • skontaktuj się z nami
    skontaktuj się z nami
  • o nasGwiazdkaGwiazdka
  • ofertaGwiazdkaGwiazdka
  • case studiesGwiazdkaGwiazdka
  • insightsGwiazdkaGwiazdka
  • blogGwiazdkaGwiazdka
  • kontaktGwiazdkaGwiazdka
  • skontaktuj się z nami
    skontaktuj się z nami

blog

  • strona główna
  • Wpisy
  • Jak współpracować z influencerami?

Jak współpracować z influencerami?

jak współpracować z influencerami

O tym, że działania z influencerami są skuteczne, nie trzeba już nikogo przekonywać. Zwłaszcza gdy coraz bardziej popularny staje się marketing niszowy, którego podstawą jest docieranie do bardzo mało licznych, ale dokładnie sprofilowanych person. Potwierdzają to liczby: blisko 52 proc. polskich marketerów jest zadowolonych z efektów przeprowadzonych kampanii z influencerami, a tylko 11,7 proc. nie planuje ich w 2019 roku. Jednak, aby taka współpraca ułożyła się po myśli każdej ze stron, trzeba pamiętać o kilku zasadach, o których opowiadamy poniżej.

Przede wszystkim pamiętaj, że są trzy strony (beneficjenci) działań z influencerami. Oprócz Ciebie (Twojej marki czy usługi) jest influencer oraz, jako trzecia strona, jego obserwujący. Na koniec dnia najbardziej pożądana będzie sytuacja win-win-win, w której wszystkie strony będą usatysfakcjonowane. Jak do niej doprowadzić?

Influencer odpowiada za content

Jednym z największych błędów, jaki możesz popełnić, jest przesłanie gotowej treści do influencera, którą ma udostępnić na swoich kanałach. Większość z nich w tym momencie zrezygnuje z takiej formy współpracy.

Główną walutą influencerów, blogerów czy youtuberów jest ich autentyczność i unikatowość publikowanych treści. Realizują oni z góry obraną przez siebie strategię i każde odstępstwo w postaci treści zewnętrznych nie będzie dobrze przyjęte przez ich odbiorców.

Dlatego też niezbędne jest, abyś nie bał się oddać influencerowi swobody tworzenia contentu. Dajesz mu produkt, usługę, a on przygotowuje treść, którą jego odbiorcy przyjmą z entuzjazmem. Znacząco zwiększy to skuteczność działań i ich wiarygodność.

Pełną swobodę przy tworzeniu treści zapewniliśmy influencerom przy akcji #dotknijemocji, realizowanej dla Canon Polska. Wzięli w niej udział Reżyser Życia, Malwina Bakalarz z Bakusiowa, Magda Mirkowicz z My Pink Plum oraz Dorota Szelągowska. Kampania została w 2018 roku wyróżniona prestiżową nagrodą SABRE AWARDS w kategorii „Best influencer programs and endorements”. Więcej na jej temat przeczytasz pod poniższym linkiem.

Długofalowe relacje dają najlepsze rezultaty

Im dłużej współpracujesz z konkretnym influencerem, tym bardziej jego odbiorcy będą ufali Twojej marce. Jej obecność na kanałach ich idola stanie się z biegiem czasu czymś naturalnym – przestanie być postrzegana jako reklama. Zwiększy to w naturalny sposób konwersję i sprzedaż. Według badania Whitepress aż 56,5 proc. marketerów w Polsce planuje w 2019 roku długofalowe współprace z influencerami.

Dla influencera to też bardzo dobra sytuacja, ponieważ zarabia na akcjach z jedną marką, jednocześnie nie stając się słupem ogłoszeniowym dla wielu różnych produktów.

Długofalowa współpraca to też ograniczenie ryzyka. Po pierwsze masz już utartą ścieżkę współpracy z konkretnym influencerem. Wiesz, czego możesz się po nim spodziewać, masz pewność, że wszelkie formalne kwestie, na przykład umowy, zostaną przeprocesowane we właściwy sposób. Po drugie influencer staje się ambasadorem Twojej marki, co jest niezwykle ważne w potencjalnych sytuacjach kryzysowych. Dzięki temu wstrzyma się przed negatywnym komentarzem na Twój temat i da Ci szansę na wytłumaczenie bądź sprostowanie.

Czy masowe wysyłki produktów są skuteczne?

I tak, i nie. Wysyłanie próbek produktów jest działaniem, które nie daje żadnej gwarancji rezultatów. Decydując się na takie działanie musisz zdawać sobie sprawę, że influencerzy podobnych paczek dostają nawet po kilka dziennie. Dlatego szansa na to, że akurat Twój produkt trafi, chociażby na efemeryczne Instagram Stories, jest dosyć niska. Musisz być też pewny jakości rzeczy, które w ten sposób chcesz promować. Nie podpisujesz umowy, więc influencer może wyrazić negatywną opinię.

Masowe wysyłki darmowych produktów sprawdzają się w kilku sytuacjach:

  1. gdy budżet przeznaczony na działania z influencerami jest bardzo ograniczony;
  2. gdy chcemy promować nowy produkt;
  3. gdy naszym celem jest dotarcie do tak zwanych microinfluencerów.

Influencerzy i generacja Z

Osoby urodzone po 1995 roku, czyli generacja Z, są już bardzo świadomymi konsumentami. 68 proc. z nich czyta przynajmniej 3 recenzje na temat usługi czy produktu. Bardzo często źródłem takiej wiedzy są właśnie influencerzy. Dość powiedzieć, że 48 proc. przedstawicieli generacji Z obserwuje w jednym momencie co najmniej 10 influencerów.

Dlatego, podobnie jak w przypadku tworzeniu contentu, nie powinieneś ingerować w sposób komunikacji influencera z obserwującymi. Zwłaszcza, jeśli chcesz dotrzeć do młodszych konsumentów, którzy są bardzo wyczuleni na sztuczność przekazów i jednocześnie oczekują, że marki będą operowały ich językiem. Pamiętaj, że przedstawiciele generacji Z są bardzo ambitni i szybko staną się grupą o dużej sile nabywczej.

::

Jakie są Twoje doświadczenia dotyczące działań z influencerami? Co możesz doradzić innym? Czekamy na Twój komentarz.

 

dfusion
insights

Chcesz być z nimi na bieżąco?

Zapisz się do dfusion insights i otrzymuj solidną porcję branżowych newsów (i nie tylko!) prosto na swoją skrzynkę mailową co trzy tygodnie.

Wyróżnione artykuły

O czym muszą pamiętać szefowie komunikacji w 2022 r., by nie dać się zaskoczyć nie tylko czarnym łabędziom, ale i szarym nosorożcom.

Komunikacja nigdy nie była tak podatna na zawirowania otoczenia – z jednej...
zobacz więcej
zobacz więcej

Wszyscy piszą o cyberbezpieczeństwie, ale nie ma to sensu

Jeżeli to czytasz, to znaczy, że tytuł przyciągnął Twoją uwagę. Przyznaję, jest...
zobacz więcej
zobacz więcej

O niezarządzaniu czasem w organizacji (a także o pracy zdalnej, mówieniu nie i efekcie ta-da!)

Zanim tłumnie a niespodziewanie przesiedliśmy się z firmowych biurek do własnych, praca...
zobacz więcej
zobacz więcej
rozpocznijmy wspólny projekt
kontaktGwiazdka

rozpocznijmy
wspólny projekt

Pobierz brief lub skontaktuj się z nami
  • kontakt@dfusion.pl
  • +48 22 403 57 99
pobierz brief
pobierz brief

podobne artykuły

Aktualność

Dekalog rzecznika prasowego

Jedna z twarzy i „wizytówek” firmy, organizacji czy instytucji, fundamentalny kanał jej...
zobacz więcej
zobacz więcej
Aktualność

Tik-Tok-Tak, czyli o sztuce krótkiej formy komunikacji

Wyobraź sobie sytuację, że żyjesz w świecie, w którym minimalna długość udostępnianych...
zobacz więcej
zobacz więcej
Bez kategorii

Cross category communication: gdzie jesteśmy, dokąd idziemy, jak przejść tę drogę – o zręczności we współczesnej komunikacji.

W pradawnych czasach, czyli jakieś 6 – 7 lat temu, powszechnym stało...
zobacz więcej
zobacz więcej

A jaka jest
Twoja strategia?
Wskażemy Ci
właściwy kierunek!

na skróty

  • o nas
  • oferta
  • case studies
  • Insights
  • blog
  • kontakt
Menu
  • o nas
  • oferta
  • case studies
  • Insights
  • blog
  • kontakt

kontakt

dfusion communication sp. z o.o.
Al. Zjednoczenia 36 lok. 5
01-830 Warszawa
  • kontakt@dfusion.pl
  • +48 22 403 57 99

obserwuj nas

Facebook Linkedin
  • copyright © 2021 dfusion. all rights reserved.
  • polityka prywatności
  • Made by
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów
Akceptuję
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
Dzięki że do nas dołączyłeś/aś!

Już szykujemy Ci gorące insighty!