Skip to content
Dfusion
  • o nasGwiazdkaGwiazdka
  • ofertaGwiazdkaGwiazdka
  • case studiesGwiazdkaGwiazdka
  • insightsGwiazdkaGwiazdka
  • blogGwiazdkaGwiazdka
  • kontaktGwiazdkaGwiazdka
  • skontaktuj się z nami
    skontaktuj się z nami
  • o nasGwiazdkaGwiazdka
  • ofertaGwiazdkaGwiazdka
  • case studiesGwiazdkaGwiazdka
  • insightsGwiazdkaGwiazdka
  • blogGwiazdkaGwiazdka
  • kontaktGwiazdkaGwiazdka
  • skontaktuj się z nami
    skontaktuj się z nami

blog

  • strona główna
  • Wpisy
  • Jak komunikować się z pokoleniem Z?

Jak komunikować się z pokoleniem Z?

Nastolatkowie zawsze sprawiali dużo problemów swoim rodzicom. Niezależnie od epoki czy kręgu kulturowego. Jednak po raz pierwszy w historii nastolatkowie są tak wielkim problemem dla marketerów i specjalistów od komunikacji. My jednak wolimy „problem” zastąpić „wyzwaniem”. Aby się go podjąć najpierw trzeba lepiej poznać pokolenie Z (zwane też generacją Z), czyli osoby urodzone po 1995 roku.

Oczywiście granica pomiędzy pokoleniem Z i Y jest dosyć umowna. Według części badaczy jest nią rok właśnie 1995, dla innych 1997, a w Polsce mówi się nawet o roku 2000. Jedno jest pewne – pokolenie Z wychowało się w dobie internetu oraz nowych technologii. Nie ma porównania pomiędzy światem z i bez internetu, telefonów komórkowych czy mediów społecznościowych. Co za tym idzie komunikują się w zupełnie inny sposób niż ich starsi koledzy i koleżanki.

Smartfon w dłoń

Według raportu firmy Center for Generational Kinetics (CGK), 65 proc. przedstawicieli pokolenia Z korzysta z telefonu po północy przynajmniej kilka razy w tygodniu. 31 proc. czuje dyskomfort gdy nie ma dostępu do smartfona dłużej niż 30 minut. Pokazuje to jak istotną rolę odgrywa w ich życiu. Jest swoistym oknem na świat.

Ciągle są online, komunikują się ze swoim otoczeniem, przyswajają olbrzymią liczbę informacji. Ponad połowa pokolenia Z spędza z telefonem przynajmniej 5 godzin dziennie, a 26 proc. nawet 10 godzin (źródło: CGK).

Wniosek:

  • jeśli chcesz prowadzić komunikację z pokoleniem Z, to musisz być podobnie jak oni dostępny 24/7

Pokolenie Z: social media to ich drugie imię

Co robią przedstawiciele pokolenia Z przez 5 czy 10 godzin dziennie z telefonem w ręku? Oczywiście korzystają z serwisów społecznościowych. Ciekawy jest sposób w jaki je wybierają. Okazuje się, że robią to według klucza użyteczności: na Instagramie obserwują marki, Snapchat służy do komunikacji, Facebook do tworzenia i uczestniczenia w wydarzeniach. Biorą z każdego serwisu to, co jest najbardziej przydatne w ich życiu i obecności online. Trzeba przyznać, że całkiem nieźle sobie to „rozkminili” ????.

Według badań CGK dziewczyny z pokolenia Z intensywniej korzystają z social mediów od swoich kolegów: częściej zamieszczają content, obserwują marki czy biorą udział w wydarzeniach. Wyjaśnienia tego fenomenu należy doszukiwać się w psychologii. Jedna z hipotez sugeruje, że kobiety są bardziej skłonne do porównywania się z innymi.

42 proc. przedstawicieli pokolenie Z jest przekonanych, że media społecznościowe mocno wpływają na to jak są postrzegani. 29 proc. z nich utożsamia popularność z popularnością w social media (źródło: raport „Gen Z tech disruption”, 2016).

Wniosek:

  • spraw, aby Twoje działania w social media pomagały pokoleniu Z w osiągnięciu celu jakim jest zdobycie popularności

 

Jak kupuje generacja Z?

Przede wszystkim nie kupują spontanicznie – 68 proc. czyta przynajmniej 3 recenzje na temat produktu bądź usługi, który planują nabyć. Jednym ze źródeł tych recenzji są influencerzy. 46 proc. przedstawicieli pokolenia Z obserwuje w jednym momencie przynajmniej 10 wpływowych osób.

Pokolenie Z wybiera raczej „spoko produkt”, niż „spoko doświadczenie” (60 proc. do 40 proc.). Ich starsi koledzy z pokolenia Y zdecydowanie wolą to drugie (77 proc. do 23 proc.). To bardzo dobre wieści dla marketerów, którzy chcą sprzedawać coraz więcej. Zwłaszcza gdy połączą swoje działania ze „spoko influencerami”.

Wniosek:

  • pokolenie Z jest otwarte na marki. Wybierają te produkty, które są spójne z ich wizerunkiem, który chcą budować w internecie

 

Jak zaangażować pokolenie Z? Case study

Wydawałoby się, że temat tworzyw sztucznych nie ma prawa zwrócić uwagi osób urodzonych po 1995 roku. Nam jednak udało się sprostać temu wyzwaniu w akcji realizowanej dla Basell Orlen Polyolefins Sp. z o.o. Jej celem była edukacja na temat pozytywnego wpływu tworzyw sztucznych na nasze życie i jak z nimi postępować, by nie degradować środowiska. Akcja przybrała formę konkursu skierowanego do uczniów szkół ponadpodstawowych z Płocka.

Po pierwsze, przyciągnęliśmy uwagę nastoletnich odbiorców zaangażowaniem popularnego influencera w postaci Rafała Masnego. Po drugie daliśmy coś, co pozwoli im budować swój wizerunek w sieci – chodzi o warsztaty wideo.

Sfera wizualna dla pokolenia Z jest bardzo ważna. Dlatego w cenie są takie umiejętności jak robienie zdjęć, ich obróbka i oczywiście tworzenie materiałów wideo pod takie serwisy jak Youtube czy TikTok.

 

Trzecim elementem kampanii było stworzenie brand hero – dziewczyna o imieniu Pola Olefina, była przewodnikiem po świecie tworzyw sztucznych. Wszystkie te elementy przełożyły się na 14 zgłoszeń konkursowych z 10 płockich szkół. Każde zgłoszenie polegało na przygotowaniu materiału wideo w oparciu o wiedzę, którą uczestnicy akcji zdobyli podczas wcześniejszych warsztatów. Zwycięzców wyłoniło jury , w obradach którego uczestniczył oczywiście Rafał Masny. Na wynik wpłynęły również głosy internautów. Cała akcja odbiła się szerokim echem w płockich szkołach ponadpodstawowych.

 

Zastanawiasz się jak dobrzeć do pokolenia Z? Nie wiesz od czego zacząć? Odezwij się do nas – z miłą chęcią odpowiemy na Twój brief.

dfusion
insights

Chcesz być z nimi na bieżąco?

Zapisz się do dfusion insights i otrzymuj solidną porcję branżowych newsów (i nie tylko!) prosto na swoją skrzynkę mailową co trzy tygodnie.

Wyróżnione artykuły

O czym muszą pamiętać szefowie komunikacji w 2022 r., by nie dać się zaskoczyć nie tylko czarnym łabędziom, ale i szarym nosorożcom.

Komunikacja nigdy nie była tak podatna na zawirowania otoczenia – z jednej...
zobacz więcej
zobacz więcej

Wszyscy piszą o cyberbezpieczeństwie, ale nie ma to sensu

Jeżeli to czytasz, to znaczy, że tytuł przyciągnął Twoją uwagę. Przyznaję, jest...
zobacz więcej
zobacz więcej

O niezarządzaniu czasem w organizacji (a także o pracy zdalnej, mówieniu nie i efekcie ta-da!)

Zanim tłumnie a niespodziewanie przesiedliśmy się z firmowych biurek do własnych, praca...
zobacz więcej
zobacz więcej
rozpocznijmy wspólny projekt
kontaktGwiazdka

rozpocznijmy
wspólny projekt

Pobierz brief lub skontaktuj się z nami
  • kontakt@dfusion.pl
  • +48 22 403 57 99
pobierz brief
pobierz brief

podobne artykuły

Aktualność

Dekalog rzecznika prasowego

Jedna z twarzy i „wizytówek” firmy, organizacji czy instytucji, fundamentalny kanał jej...
zobacz więcej
zobacz więcej
Aktualność

Tik-Tok-Tak, czyli o sztuce krótkiej formy komunikacji

Wyobraź sobie sytuację, że żyjesz w świecie, w którym minimalna długość udostępnianych...
zobacz więcej
zobacz więcej
Bez kategorii

Cross category communication: gdzie jesteśmy, dokąd idziemy, jak przejść tę drogę – o zręczności we współczesnej komunikacji.

W pradawnych czasach, czyli jakieś 6 – 7 lat temu, powszechnym stało...
zobacz więcej
zobacz więcej

A jaka jest
Twoja strategia?
Wskażemy Ci
właściwy kierunek!

na skróty

  • o nas
  • oferta
  • case studies
  • Insights
  • blog
  • kontakt
Menu
  • o nas
  • oferta
  • case studies
  • Insights
  • blog
  • kontakt

kontakt

dfusion communication sp. z o.o.
Al. Zjednoczenia 36 lok. 5
01-830 Warszawa
  • kontakt@dfusion.pl
  • +48 22 403 57 99

obserwuj nas

Facebook Linkedin
  • copyright © 2021 dfusion. all rights reserved.
  • polityka prywatności
  • Made by
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów
Akceptuję
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
Dzięki że do nas dołączyłeś/aś!

Już szykujemy Ci gorące insighty!