Które kampanie promocyjne zawładnęły naszymi umysłami w pierwszym kwartale 2019 roku? Co wzbudziło największe emocje nie tylko wśród branżowych specjalistów, ale również zwykłych konsumentów? My wybraliśmy najsłynniejsze jajko świata, pościel z Ikei oraz odjechane fury, którymi przyjeżdża się po warzywa.
Kto by pomyślał, że Instagram jajkami stoi. ???? Okazuje się, że przy odpowiednim zaangażowaniu społeczności, wyczuciu momentu oraz odrobiny poczucia humoru można pozostawić daleko w tyle w mediach społecznościowych nawet najbardziej znanych celebrytów. I tak oto zdjęciem z największą liczbą polubień na Instagramie zostało zdjęcie zwykłego jajka. Tak! Takiego jajka, które kupujemy w sklepie by rozbić jego skorupkę, a z zawartości zrobić pyszną jajecznicę na śniadanie.
Obecnie jajko ma ponad 53 miliony serduszek, a „jajcarskie konto” śledzi blisko 10 milionów osób. Co prawda, konto Kylie Jenner śledzi blisko 130 milionów, ale jej najbardziej popularne zdjęcie ma zaledwie 18 milionów serduszek. W sumie słowo „zaledwie” trzeba przystroić w cudzysłów ponieważ… jest to drugi wynik w historii Instagrama. Oczywiście zaraz po naszym jajku.
Jednak historia najbardziej popularnego jajka to nie jest historią jednego postu. Pierwszą akcję na jajku przeprowadziło Hulu i była związana z meczem o Super Bowl. Naszą uwagę jednak przykuł pierwszy materiał wideo zamieszczony na profilu jajka. Pękająca pod presją social mediów skorupka zachęca do odwiedzenia strony z przydatnymi linkami dla osób szukających wsparcia mentalnego.
Wideo ma blisko 30 milionów wyświetleń, co należy uznać za świetny wynik. Strona, do której kieruje post, według Similarweb zanotowała w lutym 400 tysięcy odwiedzin. Mamy nadzieję, że pomogła wielu osobom z ich problemami.
Czy sukces jajka mogłaby powtórzyć polska cebula, jabłko czy ziemniak? Raczej nie w najbliższych miesiącach.
Utylizacja pościeli z Ikei
Czas na przykład z rodzimego podwórka, a raczej Youtube’a. Tym razem popularny youtuber Martin Stankiewicz przygotował 15-minutowy materiał poświęcony wspólnemu mieszkaniu kobiety i mężczyzny. Temat bardzo bliski wielu młodym Polakom, więc nic dziwnego, że liczba wyświetleń przekroczyła milion.
Wideo opowiada historię dziewczyny i czterech mężczyzn, z którymi mieszkała. Symbolem każdego z nich była inna pościel, pod którą wspólnie spali. Rozstając się z chłopakiem pozbywała się również pościeli i zastępowała ją nowym kompletem – oczywiście z Ikei. W całą historię bardzo sprawnie zostały wplecione produkty marki. Ich obecność nie jest nachalna, nie przeszkadza w odbiorze całego materiału.
Samochodem po warzywa i owoce
Na początku roku amerykańska sieć Walmart opublikowała wideo promujące odbieranie zakupów bez konieczności wychodzenia z samochodu – zamawiasz wcześniej, przyjeżdżasz i odbierasz jak zamówienie w McDonaldzie.
W materiale wykorzystano samochody z popularnych filmów takich jak Ghostbusters, Park Jurajski, Flinstonowie, Knight Rider czy Batman. Dlaczego akurat taki wybór? Konsumenci, którzy z promowanej usługi korzystają, wychowali się właśnie na tych produkcjach! Sentyment i przywołanie dobrych wspomnień zdecydowanie pomaga lepiej zapamiętać przekaz całego wideo. Dodatkowo rośnie liczba udostępnień materiału w mediach społecznościowych.
A jakie kampanie zwróciły Twoją uwagę w tym roku? Jak oceniasz trzy powyższe akcje? Podziel się w komentarzu!