Skip to content
Dfusion
  • o nasGwiazdkaGwiazdka
  • ofertaGwiazdkaGwiazdka
  • case studiesGwiazdkaGwiazdka
  • insightsGwiazdkaGwiazdka
  • blogGwiazdkaGwiazdka
  • kontaktGwiazdkaGwiazdka
  • skontaktuj się z nami
    skontaktuj się z nami
  • o nasGwiazdkaGwiazdka
  • ofertaGwiazdkaGwiazdka
  • case studiesGwiazdkaGwiazdka
  • insightsGwiazdkaGwiazdka
  • blogGwiazdkaGwiazdka
  • kontaktGwiazdkaGwiazdka
  • skontaktuj się z nami
    skontaktuj się z nami

blog

  • strona główna
  • Wpisy
  • Ej! Aj! – czy AI aż tak boli?

Ej! Aj! – czy AI aż tak boli?

Tytułowe okrzyki to nic innego jak fonetyczny zapis skrótu AI (Artificial Intelligence), który w ciągu ostatnich miesięcy wychyla się niemal z każdego medium biznesowego i technologicznego. Obok fascynacji zjawiskiem sztucznej inteligencji gdzieś tam w tle czai się niepewność. Dlaczego? No bo czy ta sztuczna inteligencja nie okaże się lepsza od naszej własnej… Ups.

Każda zmiana rodzi opór (nawet zmiana na lepsze). Podobnie jest z tematem sztucznej inteligencji. Jednak jeśli coś wywołuje nasze obawy, to powinniśmy się z tym zmierzyć. Dlatego, trochę prowokacyjnie, podjęliśmy ten temat w d*fusion zadając pytanie: W czym może nam pomóc AI? Pomysły posypały się jak z rękawa. Posegregowaliśmy je na kilka kategorii.

Po pierwsze codzienne rzemiosło, czyli m.in. analizy i raporty w czasie rzeczywistym. Teoretycznie Brand24 daje takie możliwości, ale z pewnością chcielibyśmy, żeby monitoring rozumiał kontekst i był punktem wyjścia do rekomendacji związanych z konkretnymi działaniami. Szybsza i dokładniejsza analiza przekazu na tle konkurencji to również możliwość sprawniejszego uczenia się, lepszego reagowania i zdobywania wiedzy np. o wymaganiach dziennikarzy. Badanie preferencji mediów i zdalna weryfikacja bazy kontaktów pod konkretny temat ułatwia indywidualną komunikację i zwiększa efekty pracy. Odbiorcy dostają to, czego faktycznie potrzebują – w odpowiedniej formie, kontekście, czasie.

Po drugie generowanie treści. Tak, wiem, niektóre teksty nie przeszłyby testu Turinga :). Przykłady treści generowanych przez boty można mnożyć (pisze o tym Paweł Luty w Spidersweb.pl), ale… czy draft komunikatu zaproponowany przez maszynę to już niewystarczające ułatwienie pracy? Zwłaszcza w sytuacji, gdy konieczność szybkiej reakcji to teraz wymóg nr 1 w pracy PR-owca? Oczywiście wciąż bez „ludzkiego dotyku” trudno o wciągający tytuł, różnorodność stylistyczną, wyważenie słów, zrozumienie kontekstu etc. Ale wyobrażam sobie sytuację, gdy AI podpowiada nam: ten tytuł pojawił się już w 114 tekstach zamieszczonych w sieci od 1 lipca 2000 r., słowo „reorganizacja” użyte w twoim tekście pojawiło się w 86% tekstów o wydźwięku negatywnym, do zaznaczonego fragmentu tekstu najodpowiedniejszym zdjęciem będzie… A jeśli w dodatku takie komunikaty będą wypowiadane głosem Scarlett Johansson? Czemu nie.

Nie zapominajmy, że sztuczna inteligencja już teraz pomaga w rozpoznawaniu i doborze zdjęć, tworzeniu infografik, wideoprezentacji, filmów, czyli tej formy treści, którą kocha Internet i my sami.

Po trzecie kreatywność, czyli wsparcie naszej zawodnej pamięci i umysłu w procesach tworzenia i wymyślania nowych pomysłów. Analizując większość innowacji, trzeba przyznać, że gros z nich jest wynikiem połączenia różnych elementów w twórczy sposób. Nie inaczej powstał pierwszy komputer ENIAC. Czy sztuczna inteligencja może być naszym asystentem w procesach kreatywnych? Na pewno może być źródłem inspiracji. Szybki research na zadany temat przed burzą mózgów, weryfikacja pomysłów pod kątem „to już było”, przegląd istniejących pomysłów a nawet akcji – to tylko wycinek możliwości. Czy AI w twórczy sposób może stworzyć strategię komunikacji dla marki?

Po czwarte, automatyzacja pracy. No i z tym jest chyba największy problem. Automatyczne „pitchowanie” mediów na bazie tematów, o których właśnie piszą, to z pewnością kusząca wizja. Spójrzcie jednak na pierwsze próby wykorzystania botów AI do zainteresowania dziennikarzy i influencerów. Ciekawy wpis na temat opacznego rozumienia roli AI w naszej pracy dostarcza Medium.

Co powiecie na wirtualnego rzecznika prasowego, który odpowiada na pytania dziennikarzy? Już teraz może udzielać podstawowych informacji, ale już wkrótce będzie analizować je w odpowiednim kontekście, dostosowywać propozycje do pozyskanego wcześniej profilu rozmówcy, wyczuwać nastawienie dziennikarza przez analizę głosu i słów, czy automatycznie generować e-mail z podstawowym pakietem danych. Skoro jest to możliwe przy podpisywaniu umów ubezpieczeniowych…

* * *

Zaczynacie się przekonywać do możliwości sztucznej inteligencji? A może wasz strach rośnie z każdym kolejnym zdaniem? Moi współpracownicy zapytani o to, czego nie zastąpi AI w naszej pracy, odpowiedzieli: relacji, które są najważniejsze i trudne do podrobienia. Wynikających z empatii, wyczucia i zdolności do rozumienia emocji innych osób. Ale jeśli te kwestie będzie można wyrazić w postaci danych…

dfusion
insights

Chcesz być z nimi na bieżąco?

Zapisz się do dfusion insights i otrzymuj solidną porcję branżowych newsów (i nie tylko!) prosto na swoją skrzynkę mailową co trzy tygodnie.

Wyróżnione artykuły

O czym muszą pamiętać szefowie komunikacji w 2022 r., by nie dać się zaskoczyć nie tylko czarnym łabędziom, ale i szarym nosorożcom.

Komunikacja nigdy nie była tak podatna na zawirowania otoczenia – z jednej...
zobacz więcej
zobacz więcej

Wszyscy piszą o cyberbezpieczeństwie, ale nie ma to sensu

Jeżeli to czytasz, to znaczy, że tytuł przyciągnął Twoją uwagę. Przyznaję, jest...
zobacz więcej
zobacz więcej

O niezarządzaniu czasem w organizacji (a także o pracy zdalnej, mówieniu nie i efekcie ta-da!)

Zanim tłumnie a niespodziewanie przesiedliśmy się z firmowych biurek do własnych, praca...
zobacz więcej
zobacz więcej
rozpocznijmy wspólny projekt
kontaktGwiazdka

rozpocznijmy
wspólny projekt

Pobierz brief lub skontaktuj się z nami
  • kontakt@dfusion.pl
  • +48 22 403 57 99
pobierz brief
pobierz brief

podobne artykuły

Aktualność

Dekalog rzecznika prasowego

Jedna z twarzy i „wizytówek” firmy, organizacji czy instytucji, fundamentalny kanał jej...
zobacz więcej
zobacz więcej
Aktualność

Tik-Tok-Tak, czyli o sztuce krótkiej formy komunikacji

Wyobraź sobie sytuację, że żyjesz w świecie, w którym minimalna długość udostępnianych...
zobacz więcej
zobacz więcej
Bez kategorii

Cross category communication: gdzie jesteśmy, dokąd idziemy, jak przejść tę drogę – o zręczności we współczesnej komunikacji.

W pradawnych czasach, czyli jakieś 6 – 7 lat temu, powszechnym stało...
zobacz więcej
zobacz więcej

A jaka jest
Twoja strategia?
Wskażemy Ci
właściwy kierunek!

na skróty

  • o nas
  • oferta
  • case studies
  • Insights
  • blog
  • kontakt
Menu
  • o nas
  • oferta
  • case studies
  • Insights
  • blog
  • kontakt

kontakt

dfusion communication sp. z o.o.
Al. Zjednoczenia 36 lok. 5
01-830 Warszawa
  • kontakt@dfusion.pl
  • +48 22 403 57 99

obserwuj nas

Facebook Linkedin
  • copyright © 2021 dfusion. all rights reserved.
  • polityka prywatności
  • Made by
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów
Akceptuję
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
Dzięki że do nas dołączyłeś/aś!

Już szykujemy Ci gorące insighty!