• Polski
  • English
  • Polski
  • English

Microsoft

Wyzwanie – komunikacja chmury obliczeniowej jako fundamentu transformacji biznesu w Polsce

Naszym zadaniem było pokazanie, że chmura obliczeniowa to bezpieczna i wygodna droga do cyfrowej transformacji biznesu każdego rozmiaru i wszystkich sektorów gospodarki, w tym handlu, produkcji, finansów etc. W momencie startu, komunikacja związana z pojęciem cyfrowej transformacji w polskich mediach praktycznie nie istniała, natomiast obecnie zadnie jest jeszcze trudniejsze, ponieważ każda firma jest (lub za moment będzie) technologiczną i tworzy lub korzysta z owoców cyfrowej transformacji. W międzyczasie lista tematów związanych z zagadnieniem powiększyła się o takie elementy jak cyberbezpieczeństwo, zgodność z regulacjami prawnymi (w tym RODO), AI, IoT i inne.

Strategia – Public Relations + Social Selling

Strategia komunikacji zakładała regularną publikację artykułów eksperckich (dedykowanych konkretnym trendom i poszczególnym branżom), informacji prasowych, wyników badań, raportów i komentarzy eksperckich, ale także komunikację na LinkedIn (angażującą ekspertów i członków zarządu firmy).

Publikowane materiały dotyczą wszystkich etapów cyfrowej transformacji i wdrażania chmury, począwszy od edukacji i wyjaśniania podstawowych korzyści, przez kwestie cyberbezpieczeństwa, zgodności z wymogami prawnymi, po adaptację chmury i technologii cyfrowych dla konkretnych sektorów i branży. Jednocześnie staramy się mówić nie tylko głosem firmy, ale także głosem klientów, którzy przeprowadzili migrację do chmury.

Działania

Działania komunikacyjne zostały podzielone na następujące elementy:

  1. Publikacja materiałów prasowych (informacje o nowościach rynkowych związanych z tematem)
  2. Publikacja artykułów eksperckich (edukacja rynku) w mediach biznesowych, wertykalnych i branżowych
  3. Publikacja kolejnych odsłon z badań i raportów (w tym m.in. raportów przygotowanych z CIO Net czy Polityką Insight)
  4. Publikacja materiałów na blogu firmowym #MicrosoftMówi
  5. Regularna komunikacja na profilach pracowników firmy związanych z tematami chmury i cyfrowej transformacji
  6. Kameralne spotkania relacyjne dla prasy (edukacja, przekazywanie informacji na temat nowych trendów)
  7. Konferencje prasowe

Efekt

  • 3370* publikacji w mediach TIER 1 (ogólnopolskich, branżowych, wertykalnych etc.)
  • 1000+* publikacji dotyczących chmury
  • 1300+* publikacji związanych z RODO
  • 500+* postów w mediach społecznościowych
*od 1 lipca 2015 roku