Wyzwanie – komunikacja przejęcia firmy kurierskiej Siódemka przez DPD Polska
Przejęcie Siódemki, ważnego gracza na polskim rynku kurierskim, przez DPD Polska było donośnym wydarzeniem w branży. W wyniku transakcji, firma DPD Polska stała się samodzielnym liderem sektora KEP. Największym wyzwaniem w procesie łączenia spółek było scalenie procesów operacyjnych i logistycznych tak, by zachować ciągłość bieżących działań.
Naszym celem było zakomunikowanie zmian właścicielskich na rynku kurierskim, jako korzystnych zarówno dla branży, która dostała duży bodziec dalszego rozwoju, jak i dla klientów (głównie e-sklepów) i konsumentów.
Strategia – Public Relations
Strategia działań opierała się na komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej. Kluczowym elementem były działania Media Relations oraz ciągła komunikacja zmiany. Nasze biuro prasowe aktywnie współpracowało z mediami przekazując bieżące informacje na temat przejęcia oraz odpowiadając na wszystkie pytania dotyczące DPD Polska i Siódemki.
Ze względu na rozproszoną strukturę firmy, działania zakładały również wsparcie w zakresie wewnętrznego PR – informowanie pracowników i kurierów firmy o zmianach właścicielskich. Dodatkowo przygotowaliśmy strategię działań na wypadek niespodziewanych sytuacji kryzysowych.
Działania
Działania komunikacyjne obejmowały:
- Aktywną komunikację do mediów – materiały prasowe, komentarze w prasie branżowej i biznesowej na temat połączenia firm, sytuacji na rynku oraz rozwoju DPD Polska
- Organizację konferencji prasowej komunikującej rebranding – zmiany barw firmowych i nową strategię biznesową
- Prezentację w mediach oraz budowanie pozycji eksperckiej zarządu DPD Polska
- Działania z zakresu zarządzania antykryzysowego na podstawie opracowanego dokumentu typu Q&A oraz tzw. książki antykryzysowej
Efekt
- 1350 publikacji w mediach w okresie procesu łączenia (od października 2014 do końca 2015 roku).