• Polski
  • English
  • Polski
  • English

DPD Polska

Wyzwanie – komunikacja przejęcia firmy kurierskiej Siódemka przez DPD Polska

Przejęcie Siódemki, ważnego gracza na polskim rynku kurierskim, przez DPD Polska było donośnym wydarzeniem w branży. W wyniku transakcji, firma DPD Polska stała się samodzielnym liderem sektora KEP. Największym wyzwaniem w procesie łączenia spółek było scalenie procesów operacyjnych i logistycznych tak, by zachować ciągłość bieżących działań.

Naszym celem było zakomunikowanie zmian właścicielskich na rynku kurierskim, jako korzystnych zarówno dla branży, która dostała duży bodziec dalszego rozwoju, jak i dla klientów (głównie e-sklepów) i konsumentów.

Strategia – Public Relations

Strategia działań opierała się na komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej. Kluczowym elementem były działania Media Relations oraz ciągła komunikacja zmiany. Nasze biuro prasowe aktywnie współpracowało z mediami przekazując bieżące informacje na temat przejęcia oraz odpowiadając na wszystkie pytania dotyczące DPD Polska i Siódemki.

Ze względu na rozproszoną strukturę firmy, działania zakładały również wsparcie w zakresie wewnętrznego PR – informowanie pracowników i kurierów firmy o zmianach właścicielskich. Dodatkowo przygotowaliśmy strategię działań na wypadek niespodziewanych sytuacji kryzysowych.

Działania

Działania komunikacyjne obejmowały:

  1. Aktywną komunikację do mediów – materiały prasowe, komentarze w prasie branżowej i biznesowej na temat połączenia firm, sytuacji na rynku oraz rozwoju DPD Polska
  2. Organizację konferencji prasowej komunikującej rebranding – zmiany barw firmowych i nową strategię biznesową
  3. Prezentację w mediach oraz budowanie pozycji eksperckiej zarządu DPD Polska
  4. Działania z zakresu zarządzania antykryzysowego na podstawie opracowanego dokumentu typu Q&A oraz tzw. książki antykryzysowej

Efekt

  • 1350 publikacji w mediach w okresie procesu łączenia (od października 2014 do końca 2015 roku).