Uścisk dłoni z influencerem, czyli o instameecie słów kilka

07.10.2019

Ciemne garaże na Pradze. Kilkanaście osób przemyka się po słabo oświetlonych wnętrzach. Każdy z nich trzyma w ręku aparat fotograficzny. Nie, to nie scenariusz filmu akcji o Navy Seals – właśnie rozpoczął się Instameet. Co to takiego? To spotkanie dla zapalonych użytkowników Instagrama, będące prostym i nie wymagającym wygórowanego budżetu sposobem na zwiększenie liczby swoich fanów na IG. To także świetna okazja do poznania ciekawych ludzi i nawiązania nowych relacji. Kluczem do sukcesu jest ciekawy scenariusz i dobry research, który pozwoli znaleźć gości, którzy mogą być zainteresowani tematem. Warto pomyśleć o atrakcjach dla zaproszonych i korzyściach, jakie odniosą z takiego spotkania. Wydaje się proste, jednak diabeł tkwi w szczegółach.

Po pierwsze: kto może zostać organizatorem?

Tak naprawdę instameet może zorganizować niemal każdy – wszystko zależy od pomysłu. Najczęściej organizujemy go dla klientów, którzy w swojej ofercie mają sprzęt fotograficzny. Podczas spacerów udostępniamy gościom nowe rozwiązania naszych klientów do testów. Jednak nie trzeba mieć związków z fotografią, żeby zorganizować ciekawy instameet. Można przecież zaprosić influencerów do biura firmy (jeśli jest ciekawie urządzone lub mamy się czym pochwalić), do fabryki (gdzie na co dzień nie mieliby możliwości wejść), na specjalnie zorganizowany pokaz, warsztaty, wydarzenie – wszędzie tam, gdzie da się wykonać atrakcyjne fotki, nadające się do publikacji w social mediach.

Po drugie: kogo zaprosić i jak?

Wcale nie trzeba koncentrować się na tych topowych instagramerach, z którymi współpraca będzie wymagała dodatkowego budżetu. Instameet jest świetną okazją do pozyskania mikroinfluencerów, którzy mają ogromną pasję i żyją tym, co robią – dzięki czemu są wiarygodni w oczach swoich fanów. Właśnie ta wiarygodność jest ich podstawowym atutem.

Jak ich pozyskać? Metody są dwie. Możemy ogłosić konkurs na naszym profilu na udział w spotkaniu, albo samemu na piechotkę wyszukać grono osób, z którymi chcielibyśmy nawiązać kontakt, i najzwyczajniej w świecie wysłać im zaproszenie. Pierwsza metoda może wymagać budżetu na promocję postów konkursowych, aby dotarły do odpowiedniej liczby osób, druga z pewnością będzie wymagać poświęcenia czasu na przeszukanie Instagrama. Jedno jest pewne – poświęcony czas i pieniądze nie pójdą na marne.

Po trzecie: wartość dodana

Zapraszając gości dobrze pomyśleć, co tak naprawdę zaoferujemy im w trakcie spotkania. Nie wystarczy otworzyć drzwi biura czy bramy fabryki i powiedzieć: „Zapraszam!”. Goście przychodzą po to, aby czegoś dowiedzieć się o nas, o danym miejscu, o sprzęcie, czasem także po to, aby nauczyć się czegoś nowego czy rozwinąć swoje umiejętności. Dlatego na każdym instameecie towarzyszą nam eksperci: fotograf specjalizujący się w danym typie fotografii, do którego zachęcać będziemy zebranych, przewodnik, będący w stanie opowiedzieć ciekawie o miejscu, które odwiedzamy, specjalista posiadający wiedzę o prezentowanych rozwiązaniach. Dbamy także o to, aby zapewnić uczestnikom ciekawe kadry. Dlatego angażujemy modelki, zapewniamy pokazy akrobatyczne, przygotowujemy wszelkiej maści gadżety itp. Ma być ciekawie, inspirująco i atrakcyjnie, zarówno wizualnie, jak i merytorycznie.

Po czwarte: atmosfera

Instagramerzy z reguły cenią sobie luz, więc nie warto usztywniać atmosfery. Im swobodniejsza będzie, tym mniejszy dystans wytworzymy z naszymi gośćmi, a to przełoży się na efekty spotkania. Bo chodzi o to, żeby się lepiej poznać i zaprzyjaźnić.

I wreszcie na koniec: nie zepsujmy całego nakładu pracy nalegając obcesowo na gości, aby odwdzięczyli się nam poprzez natychmiastowe publikowanie postów o naszym spotkaniu, naszej marce i nas samych. Uwierzcie, że doskonale wiedzą, dlaczego zostali zaproszeni, i zrewanżują się nam we właściwym czasie, na swój własny sposób.

A jeśli tego nie zrobią? No cóż… nigdy przecież nie pozyskamy sympatii i przychylności wszystkich. Z pewnością warto jednak próbować.

Pracuj z nami!

Skontaktuj się z nami i sprawdź co możemy zrobić dla Twojej marki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *