Letni powiew PR-u

29.07.2019

Środek lata, upały wracają, wszyscy gdzieś wyjeżdżają, w firmowych rozmowach dominuje tematyka urlopowych podróży… Zdawałoby się, że w takich warunkach można tylko przygotowywać się na wrześniowy powrót do działania na wysokich obrotach, bo przecież realizowanie jakichkolwiek kampanii w tym czasie mija się z celem – i tak miną niezauważone. To jednak tylko złudzenie. Wakacyjne rozleniwienie to świetny moment, aby przykuć uwagę turystów, podróżnych, urlopowiczów, przechodniów. Trzeba tylko znaleźć na to sposób.

Wenecja na olejno

Z pewnością znalazł go Banksy. Mimo braku zaproszenia na Biennale w Wenecji i tak postanowił wziąć w nim udział. W dodatku przyjechał poruszyć ważny dla lokalnej społeczności i ekologów temat: wpływanie do miasta ogromnych statków wycieczkowych. Nie troszcząc się o miejsce w odpowiednim pawilonie wystawowym, swoje dzieło, zatytułowane „Venice in Oil” zaprezentował wprost na Placu św. Marka. Na 9 osobnych obrazach przedstawia ono właśnie jeden z takich wycieczkowców w otoczeniu gondolierów i zabytków Wenecji. Przekaz wymowny, prezentacja bezkompromisowa, pomysł genialny w swojej prostocie. Efekt? No cóż: wyobrażacie sobie, żeby mówiąc o  weneckim Biennale A.D. 2019 nie wspomnieć o Banksym i jego działaniach?

Wampiry w ogniu

Wypromowanie kolejnego serialu o wampirach z pewnością nie należy do najłatwiejszych. Stwory te w popkulturze funkcjonują bowiem już z górą 120 lat, a ostatnimi czasy przeżywają kolejny ze szczytów swej popularności. Znajdziemy je w książkach, komiksach, filmach, serialach, na deskach teatrów etc. Czy wobec tego można dziś zrobić jeszcze cokolwiek, aby zwrócić uwagę na kolejny serial z wampirami w roli głównej? Okazuje się, że tak! Wystarczy, aby plakaty go promujące oglądać można było tylko nocą, bo o wschodzie słońca stają w płomieniach. Wyobrażacie sobie to wrażenie, jakie na przechodniach wywołuje samozapłon plakatów o poranku i ich zwęglone resztki eksponowane w środku dnia??

Kwitnący pociąg

2019 RHS Chelsea Flower Show to najpopularniejsze na świecie wydarzenie dla miłośników kwiatów, roślin i ogrodów. Jak byście je nagłośnili? Działaniami w mediach? Zaangażowaniem influencerów? Można ciekawiej. Z okazji rozpoczęcia targów wagon pociągu Heathrow Express został od sufitu do podłogi udekorowany kwiatami. Do przybrania zużyto ponad 3 000 kwiatów, w tym 1 850 sztuk hortensji, 220 wisterii i 1000 lawend. Tą metodą kwiaty wypromowały się same, zachęcając podróżnych do odwiedzenia imprezy. Prościej się nie da.

Noc w muzeum

Szklana piramida przed Luwrem stoi już od 30 lat. Można się nią zachwycać, można jej nienawidzić, ale ostatnio można było w niej… przenocować. To wspólne działanie serwisu Airbnb i Luwru, w ramach którego zwycięzca konkursu mógł wypić szampana z Moną Lisą, zjeść kolację z Wenus z Milo, wysłuchać koncertu w apartamentach Napoleona III i wreszcie udać się na spoczynek wprost do piramidy.  Oczywiście nie sam – mógł zaprosić osobę towarzyszącą. Konkurs, w którym zadaniem było napisanie eseju na 200 słów, wygrała pochodząca z Toronto Daniela Molinari. Ja dla takiej nagrody przypłynąłbym wpław nawet z Antarktydy!

Jak widać, kiedy ma się wystarczająco kreatywny pomysł, czas realizacji kampanii jest mało ważny. Nie liczy się też budżet. Najważniejszy jest dobry pomysł – prosty, nieszablonowy, chwytliwy.

 

Pracuj z nami!

Skontaktuj się z nami i sprawdź co możemy zrobić dla Twojej marki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *