Jajko, pościel i samochody, czyli najlepsze kampanie Q1 2019

02.04.2019

Które kampanie promocyjne zawładnęły naszymi umysłami w pierwszym kwartale 2019 roku? Co wzbudziło największe emocje nie tylko wśród branżowych specjalistów, ale również zwykłych konsumentów? My wybraliśmy najsłynniejsze jajko świata, pościel z Ikei oraz odjechane fury, którymi przyjeżdża się po warzywa.

Kto by pomyślał, że Instagram jajkami stoi. 😉 Okazuje się, że przy odpowiednim zaangażowaniu społeczności, wyczuciu momentu oraz odrobiny poczucia humoru można pozostawić daleko w tyle w mediach społecznościowych nawet najbardziej znanych celebrytów. I tak oto zdjęciem z największą liczbą polubień na Instagramie zostało zdjęcie zwykłego jajka. Tak! Takiego jajka, które kupujemy w sklepie by rozbić jego skorupkę, a z zawartości zrobić pyszną jajecznicę na śniadanie.

Obecnie jajko ma ponad 53 miliony serduszek, a „jajcarskie konto” śledzi blisko 10 milionów osób. Co prawda, konto Kylie Jenner śledzi blisko 130 milionów, ale jej najbardziej popularne zdjęcie ma zaledwie 18 milionów serduszek. W sumie słowo „zaledwie” trzeba przystroić w cudzysłów ponieważ… jest to drugi wynik w historii Instagrama. Oczywiście zaraz po naszym jajku.

Jednak historia najbardziej popularnego jajka to nie jest historią jednego postu. Pierwszą akcję na jajku przeprowadziło Hulu i była związana z meczem o Super Bowl. Naszą uwagę jednak przykuł pierwszy materiał wideo zamieszczony na profilu jajka. Pękająca pod presją social mediów skorupka zachęca do odwiedzenia strony z przydatnymi linkami dla osób szukających wsparcia mentalnego.

Wideo ma blisko 30 milionów wyświetleń, co należy uznać za świetny wynik. Strona, do której kieruje post, według Similarweb zanotowała w lutym 400 tysięcy odwiedzin. Mamy nadzieję, że pomogła wielu osobom z ich problemami.

Czy sukces jajka mogłaby powtórzyć polska cebula, jabłko czy ziemniak? Raczej nie w najbliższych miesiącach.

Utylizacja pościeli z Ikei

Czas na przykład z rodzimego podwórka, a raczej Youtube’a. Tym razem popularny youtuber Martin Stankiewicz przygotował 15-minutowy materiał poświęcony wspólnemu mieszkaniu kobiety i mężczyzny. Temat bardzo bliski wielu młodym Polakom, więc nic dziwnego, że liczba wyświetleń przekroczyła milion.

Wideo opowiada historię dziewczyny i czterech mężczyzn, z którymi mieszkała. Symbolem każdego z nich była inna pościel, pod którą wspólnie spali. Rozstając się z chłopakiem pozbywała się również pościeli i zastępowała ją nowym kompletem – oczywiście z Ikei. W całą historię bardzo sprawnie zostały wplecione produkty marki. Ich obecność nie jest nachalna, nie przeszkadza w odbiorze całego materiału.

Samochodem po warzywa i owoce

Na początku roku amerykańska sieć Walmart opublikowała wideo promujące odbieranie zakupów bez konieczności wychodzenia z samochodu – zamawiasz wcześniej, przyjeżdżasz i odbierasz jak zamówienie w McDonaldzie.

W materiale wykorzystano samochody z popularnych filmów takich jak Ghostbusters, Park Jurajski, Flinstonowie, Knight Rider czy Batman. Dlaczego akurat taki wybór? Konsumenci, którzy z promowanej usługi korzystają, wychowali się właśnie na tych produkcjach! Sentyment i przywołanie dobrych wspomnień zdecydowanie pomaga lepiej zapamiętać przekaz całego wideo. Dodatkowo rośnie liczba udostępnień materiału w mediach społecznościowych.

A jakie kampanie zwróciły Twoją uwagę w tym roku? Jak oceniasz trzy powyższe akcje? Podziel się w komentarzu!

Pracuj z nami!

Skontaktuj się z nami i sprawdź co możemy zrobić dla Twojej marki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *